Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Credit Agricole: II fala korovawirusa jeszcze mniej dotknie mleczarstwo

Jako eksporter netto produktów mleczarskich sami nie możemy sobie pozwolić na żadne formy protekcjonizmu. Jeżeli chcemy eksportować, to sami musimy grać fair, w przeciwnym razie nie możemy tego oczekiwać od innych krajów – powiedział Jakub Olipra, ekonomista, Departament Analiz Makroekonomicznych, Credit Agricole Bank Polska podczas sesji „Mleczarstwo – branża, która nie może się zatrzymać” na Internetowym Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Credit Agricole: II fala korovawirusa jeszcze mniej dotknie mleczarstwo
Jakub Olipra brał udział w Internetowym Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 23-11-2020, 14:12

- W naszym interesie jest, aby swobodny przepływ towarów był cały czas utrzymany, ponieważ my jesteśmy tego beneficjentem, szczególnie patrząc jak zmienia się produkcja mleka. Polska obok Irlandii jest jednym z największych beneficjentów zniesienia kwot mlecznych. Produkcja u nas silnie rośnie, a nasze przewagi komparatywne w produkcji mleka są coraz bardziej wyraźne. To właśnie eksport umożliwia nam rozwój mleczarstwa i sprzedaż nadwyżki produkcji - mówił ekonomista. Podkreślał, że jeśli branża chce się rozwijać, to musi stawiać na eksport. Ważne jest przy tym, aby nie stosować praktyk protekcjonistycznych. - Takie działania stanowią dla nas samych zagrożenie, gdyż może zmienić nastawienie innych krajów do nas i utrudnić nam eksport - dodał.

Poruszył również tematykę związaną z Zielonym Ładem. - To bardzo szeroka polityka Komisji Europejskiej, która sprawia, że Wspólna Polityka Rolna w coraz większym stopniu uwzględnia czynniki środowiskowe, a w mniejszym stopniu kładzie nacisk na wielkość produkcji. Tego nie unikniemy, całe szczęście Polska ma jeszcze duże możliwości zwiększenia skali produkcji, nie jesteśmy w takiej sytuacji jak np. Holandia, gdzie ze względu na emisję fosforanow, kraj ten jest zmuszony od kilku lat ograniczać produkcję mleka i hodowlę bydła - tam wzrost produkcji wynika ze wzrostu wydajności, a nie zwiększania jej skali - mówił Jakub Olipra.

Jakub Olipra był zdania, że podczas pierwszej fali pandemii, branża się wiele nauczyła, zarówno jeśli chodzi o reorientacje swoich kanałów dystrybucji, jak i zarządzanie procesem produkcyjnym. Branża zdobyła podczas I fali cenne doświadczenia i mam nadzieję, że zostaną wykorzystane w przyszłości. Wierzę, że II fala jeszcze mniej dotknie ten sektor - puentował ekonomista Credit Agricole.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH2020 RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    Jakub Olipra RSS ALERT    /    Credit Agricole RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • edward 2020-11-24 10:22:49
    przetłumaczę : wyjście z UE to jest katastrofa dla produkcji spożywczej i prawdopodobnie również koniec eksportu do krajów 3-cich bo nie będziemy członkiem UE a tylko temu od nas kupują

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!