Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Czarny PR białego mleka

Chociaż ludzkość od zarania historii spożywała mleko, najpierw bawole, potem kozie, i wreszcie krowie, to stale wraca w debacie publicznej dyskusja nad szkodliwością picia mleka. Branża mleczarska z jednej strony wydaje spore sumy na promocję spożycia nabiału, a z drugiej samo mleko boryka się z czarnym PR.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-01-2016, 10:08
Czarny PR białego mleka

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Mleko znane jest od ponad 9 tysięcy lat p.n.e., a uważany za ojca medycyny Hipokrates powiedział, że mleko jest najdoskonalszym pokarmem, jaki stworzyła natura. Mimo to, co jakiś czas w telewizji można trafić na program, w którym rozmaici znawcy przekonują jak bardzo szkodliwe jest mleko, podobne publikacje zamieszczają nawet renomowane pisma, a prawdziwą kopalnią takich informacji jest internet. Warto jednak zauważyć, że czarny PR mleka ma różne oblicza.

Pierwsze oblicze, to działania świadome. Każda konkurencja stara się swoje produkty przedstawić w lepszym świetle, często w opozycji do substytutów. - To sprawa także pewnego lobbingu, którego najlepszym przykładem jest przeciwstawienie masło-margaryna. W oczywisty sposób i z oczywistych pobudek, producenci margaryny starają się zdyskredytować masło – uważa Edward Bajko, prezes Spomleku. Im gorszy wizerunek mleka, tym lepiej dla producentów jego zamienników. Można śmiało uznać, że wraz z rosnącą falą czarnego PR mleka, zwiększa się oferta zamienników w postaci np. różnego rodzaju „mleka” sojowego, orzechowego, migdałowego, owsianego itp. Takie produkty sprzedają się w tym większych ilościach, im więcej osób ulega irracjonalnemu strachowi przed mlekiem. To już nie tylko tradycyjny spór pomiędzy zwolennikami masła i margaryny, do gry weszły także inne produkty oraz suplementy diety. To walka o rynek w czystej postaci.

Dalsza część artykułu (84%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jerzy 2016-01-11 10:38:34

    Problem w tym, że nieuczciwi pseudo- naukowcy i pseudo- dietetycy wykorzystują niewiedzę społeczeństwa i całkowitą bezkarność prawną. Posługując się demagogią (oszukują was \"koncerny\" mleczne) i zniekształcając dane z literatury (swoich uczciwych badań nie prowadzą) kierują skołowanych ludzi do sklepów z np. mlekiem kokosowym lub sojowym albo jeszcze jakimś innym \"wynalazkom\". Taka akcja już kiedyś była a zakończyła się, gdy przebiła się do powszechnej świadomości szkodliwość trans- glicerydów. Niestety, stara prawda o budzeniu się upiorów gdy rozum śpi, jest stale aktualna. Zwykła uczciwość i odpowiedzialność za wygłaszane opinie jest niezbędna.

    Odpowiedz
  • Człowiek z branży 2016-01-26 12:53:47

    Zgadzam się z Jerzym że: \"pseudo- naukowcy i pseudo- dietetycy wykorzystują niewiedzę społeczeństwa i całkowitą bezkarność prawną\". Ich wypowiedzi ograniczają się do powielania kilku obiegowych opinii na ogół niemających pokrycia w rzeczywistości. Cała wiedza pseudodietetyków jest bezkrytycznym kopiowaniem tego co najczęściej równie bezmyślnie powtarzają inni. Rzetelna wiedza żywieniowa jakoś nie jest popularna.

    Odpowiedz
  • Szklanka mleka 2016-02-12 15:11:59

    Czyli wszystko co wykracza poza standardowe poglądy to pseudo-nauka tudzież pseudo-dietetyka? Gratuluję obu Panom odporności na fakty... no tak, zapomniałe, że to przecież to pseudo-nauka...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!