Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Czy mleczarstwo skorzysta na wejściu Amazona na polski rynek?

Temat sprzedaży produktów spożywczych, a w szczególności produktów świeżych takich jak nabiał, pieczywo, czy warzywa i owoce w e-commerce jest bardzo skomplikowany. Kategoria ta od wielu lat próbuje znaleźć miejsce i sposoby na zaistnienie w koszykach zakupowych osób, które kupują online. A jest to o tyle istotne, że rynek ten jest najszybciej rosnącą częścią handlu detalicznego w Polsce.

Czy mleczarstwo skorzysta na wejściu Amazona na polski rynek?
mleczna środa
Czy branża mleczarska skorzysta na wejściu Amazona na polski rynek? /fot. shutterstock.com

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 10-03-2021, 07:45

- Przyczyn niewielkiego do tej pory udziału e-commerce na rynku produktów spożywczych jest wiele. Najważniejsze są tu niewątpliwie tematy logistyki (utrzymanie odpowiedniej temperatury, szybkość dostawy, czy jej cena), świeżości produktów wynikającej z dostawy i ich magazynowanie, czy rotacji produktów i niskiej wartości produktu w stosunku do wysyłki. Mimo tych problemów wg. danych Gemiusa już 30% kupujących online dokonało zakupu produktów spożywczych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - mówi Karol Tak, Head of Marketplace (Amazon) G Media Plus.

Jego zdaniem, temat sprzedaży produktów mleczny jest tu szczególnie ciekawy, ale wyjątkowo trudny. - Na tę chwilę na marketplace’ach dobrze sprzedają się produkty mleczarskie takie jak mleka następne, mleka modyfikowane, czy mleka w proszku. Niestety wspomniane już wcześniej utrudnienia logistyczne nie pomagają w sprzedaży produktów świeżych takich jak chociażby jogurty, twarogi, czy sery. Problemem jest też ich niska cena jednostkowa, dość szeroka dostępność offline, krótsze niż standardowo w e-commerce terminy przydatności przez co niższa potrzeba zakupów większej ilości produktów w koszyku i w związku z tym relatywnie droga dostawa - zwraca uwagę Karol Tak.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Podkreśla, że do tej pory sprzedaż produktów spożywczych w tym produktów mlecznych prowadzona była głównie przez szerokoasortymentowe super i hipermarkety, które oferując bogatą gamę względnie tanich produktów. Pozwala to na stworzenie koszyka zakupowego, którego wartość daje możliwość wysłania zamówienia w ramach darmowej dostawy. Do najmocniejszych graczy tego rynku należą niewątpliwie Frisco z doskonałym systemem obsługi zamówień w zautomatyzowanych magazynach i bardzo wygodną formą dostawy, a także Carrefour z ciekawą formą odbioru osobistego w sklepie, czy Auchan Direct. Od jakiegoś czasu na scenę weszły także marketplace’y. Wg. Gemiusa Allegro znajduje się na 2 miejscy pod względem spontanicznej świadomości onlineowych sklepów z produktami spożywczymi. Z początku były to produkty wysoko przetworzone lub mocno opakowane. Powstają jednak nowe rozwiązania jak chociażby lodowkomaty Inpostu, które najprawdopodobniej pomogą w zwiększeniu sprzedaży produktów świeżych. Trudny może być tu jednak temat magazynowania jednak, gdy pojawi się zainteresowanie na pewno pojawią się też i nowe rozwiązania. Na pewno dużym plusem Allegro w tej chwili jest współpraca zarówno z Carrefourem jak i Auchan, które już dziś sprzedają produkty spożywcze na platformie.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    Amazon RSS ALERT    /    Karol Tak RSS ALERT    /    Waldemar Broś RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel produktami mleczarskimi RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.240.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!