Danone notuje silne wzrosty na świecie i zwiększa udziały w polskim rynku
Francuski koncern, który w Polsce jest wiodącym producentem jogurtów oraz wody źródlanej (ma w portfolio czołową polską markę Żywiec Zdrój), mimo kryzysu zanotował poprawę przychodów i zysków. W naszym kraju o 1,4 punkty proc. wzmocniła swą pozycję na rynku galanterii mlecznej.

- Jestem bardzo zadowolony z wyników - powiedział Franck Ribond, CEO Grupy Danone. I podkreślił, że mimo kryzysu jego firmie udało się umocnić pozycję na wielu rynkach.
W 2009 r. zysk netto wzrósł o 11,4 proc. osiągając 1,41 mld euro. Zysk operacyjny zwiększył się o 7,4 proc. do 2,3 mld euro. Przychody koncernu wyniosły 14,98 mld euro. Nie uwzględniając kursów wymiany walut i akwizycji, to wynik o 3,2 proc. wyższy niż rok temu.
Wielkość sprzedaży koncernu Danone wzrosła o 5,2 proc. Najbardziej rosła wielkość sprzedaży odżywek (o 10,7 proc.), najwolniej zwiększała się sprzedaż produktów dla dzieci (o 4,2 proc.). O 4,6 proc. wzrosła ilość sprzedanych wyrobów mleczarskich, zaś wody sprzedano o 6,2 proc. więcej niż rok temu.
Najszybszy rozwój grupa realizowała w Azji (wzrost o 10,8 proc.), w Europie koncern zwiększył wolumen sprzedaży o 2,2 proc.
