Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Danone: Rynek nabiału na przełomie 2020 i 2021

Znaczące zmiany w zachowaniu konsumentów oraz bieżące ich obserwowanie i dostosowywanie się do nowych przyzwyczajeń zakupowych – tak zapamiętamy w Danone 2020 rok. Wzrost wartościowy sprzedaży o prawie 4 proc., w porównaniu z zeszłym rokiem, dowodzi, że był to jednocześnie dobry rok dla kategorii produktów mlecznych -  powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Brzozowska, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

Danone: Rynek nabiału na przełomie 2020 i 2021
mleczna środa
Rynek nabiału na przełomie 2020 i 2021

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-01-2021, 11:43

- Bardzo dobrze radziła sobie również kategoria produktów roślinnych z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Marka Alpro, która reprezentuje tą kategorię w naszym portfolio, notowała miesiąc w miesiąc wzrosty sprzedaży zdecydowanie powyżej wzrostu kategorii - dodaje.

Zauważa, że czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na zmianę zachowań konsumentów był COVID-19. Polacy stali się jeszcze bardziej wrażliwi na cenę. - Obserwujemy, iż rośnie potrzeba przemyślanych wizyt w sklepie spożywczym, które z kolei wpływają na zmianę roli poszczególnych kanałów sprzedaży. Dziś również zakupy w małych, osiedlowych sklepach są planowane – w mniejszym stopniu pozwalamy sobie na spontaniczne decyzje. Obserwujemy wzrost zainteresowania produktami w przystępnych cenach oraz tzw. wielopakami, które pozwalają robić zakupy rzadziej i taniej. Z drugiej strony rośnie kategoria produktów, która adresuje aspekt odpornościowy - mówi kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

Nadal preferowanymi przez konsumentów produktami są te z prostym składem oraz tworzone z lokalnych surowców. Na te potrzeby konsumentów błyskawicznie zareagowaliśmy proponując nowości, które szybko spotkały się z ogromnym uznaniem konsumentów. Wprowadziliśmy na rynek 3 nowe smaki Activii w przystępnej cenie, jak również wygodny format w saszetce. Rozszerzyliśmy także ofertę produktów Gratka o nowe smaki. Na rynku pojawiły się nowe warianty Actimela, który zawiera 20 miliardów żywych kultur bakterii L. casei Danone oraz edycja limitowana na licencji Minionków adresowana do najmłodszych konsumentów. Na uwagę zasługuje również nasza nowość, Danio Prosty Skład, który produkowany jest w naszej fabryce w Bieruniu z mleka od polskich rolników.

- Przewidujemy, w pierwszym półroczu 2021 roku, kontynuację trendów, które obserwujemy obecnie. Nauczeni jednak dynamicznie zmieniającą się sytuacją z tego roku, w 2021 stawiamy przede wszystkim na bieżącą obserwację rynku oraz naszej sprzedaży, a także na elastyczność i szybkość reakcji. Niezmiennie planujemy zaskakiwać naszych konsumentów nowymi smakami i wariantami, które mogą stanowić element zbilansowanej diety i są po prostu smaczne - mówi Agnieszka Brzozowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Danone RSS ALERT    /    Agnieszka Brzozowska RSS ALERT    /    galanteria mleczarska RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Paweł 2021-01-24 08:28:00
    Danio prosty skład jest produkowane z polskiego mleka w fabryce w Bieruniu, pytanie co z pozostałymi produktami???. Pewnie mleko Chińskie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!