Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Dyrektor ARR: Nie ma zainteresowania promocją żywności na rynkach krajów trzecich

Natomiast w przypadku branży mleczarskiej rzeczą której ewidentnie brakuje, co zauważa także KE, programów skierowanych na rynki państw trzecich. O ile jest dużo propozycji programów promocyjnych skierowanych na rynek wewnątrz unijny, to prawie nie ma zainteresowania, pod względem promocyjnym, rynkami zewnętrznymi - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Dyrektor ARR: Nie ma zainteresowania promocją żywności na rynkach krajów trzecich

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 08-03-2010, 10:04

Spora cześć polskiej produkcji mleczarskiej jest eksportowana. - Moim zdaniem, jest już czas aby organizacje działające w branży mleczarskiej pomyślały już o kampanii skierowanej na kraje trzecie. To mogą być bardzo różne kierunki jak oczywiście Rosja i Ukraina czy tez bliski wschód, gdzie też jest sporo sprzedawanego polskiego nabiału. Ten temat jest w ogóle porzucony - ubolewa Piotr Kondraciuk.

- Promocja na kraje trzecie jest tematem, który każda branża musi coraz poważniej uwzględniać w swoich planach. Jeśli ktoś myśli o korzystaniu z funduszy unijnych na promocje, to możliwości promocji wyłącznie na rynku krajowym czy też wyłącznie rynku UE raczej będą coraz węższe. KE będzie podchodziła coraz restrykcyjniej. Przyczyna jest prosta: przeciętny konsument w UE nie zje więcej niż wynika to z jego zapotrzebowania energetycznego. Popyt jest ograniczony, a produkcja unijna jest nadwyżkowa - zauważa dyrektor Kondraciuk.

Jego zdaniem są chętni aby kupować europejską żywność, ale trzeba im trochę pomóc. Zwraca także uwagę, że już teraz łatwiej jest uzyskać środki na promocję w krajach tzw. trzecich niż na rynki wewnętrzne. - Może warto współpracować na rynkach państw trzecich z innymi krajami. Może nie koniecznie z tymi, które z nami konkurują, ale jest sporo innych możliwości. Pewne owoce nie rosną w Polsce i może warto np. z Bułgarią czy Rumunią spróbować podjąć jakieś działania np. na rynku rosyjskim. Polska branża spożywcza powinna rozważyć nowe, szersze podejście do spraw promocji. Żołądki Polaków także są ograniczone. Mamy obecnie 9 funduszy promocji. Jeśli branża drobiarska zacznie prowadzić intensywne kampanie w Polsce, to spowoduje kłopoty producentów wieprzowiny i wołowiny. I wzajemnie. Dlatego trzeba myśleć o rynkach krajów trzecich - mówi Piotr Kondraciuk.

Pierwszą kampanią organizowaną na rynkach wówczas jeszcze krajów trzecich, była akcja promocyjna soku marchwiowego w Bułgarii i Rumunii. - Była to kampania pełna różnych trudności, ale przynosząca niesamowity efekt. Trwała tylko rok, przy niewielkim budżecie, bo kosztowała około 2 milionów euro na rynki Rumuński i Bułgarski. Tam już słyszano o soku marchwiowym, było pewne zainteresowanie tym produktem; głownie na poziomie matek z małymi dziećmi - mówi dyrektor Kondraciuk.

- Polscy producenci, którzy i tak planowali wejście na tamte rynki postanowili wesprzeć swoje działania reklamowe kampanią społeczną. Była to kampania czysto konsumencka, co się rzadko zdarza na rynkach krajów trzecich. Efekty są tam widoczne do dziś i tamta kampania cały czas procentuje - podkreśla Piort Kondraciuk. - Sprawą którą warto zaznaczyć jest to, że pomysł pochodził z Polski, a także agencje prowadzące kampanie także były polskie. To pokazuje, że mamy tu duży potencjał, trzeba go tylko dobrze wykorzystać - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Kondraciuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!