Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Dyrektor LineTec: Argumenty za piciem mleka stały się banalne

Pojawiły się ostatnio zapowiedzi nowej kampanii mającej na celu podnoszenie spożycia mleka w kraju. Niewątpliwie problemem mleka białego do picia jest fakt, że wszystkie zalety i argumenty, czemu warto pić mleko, stały się nudne i należy zadać pytanie czy można wymyślić coś nowego w tak generycznej kategorii produktów - powiedział serwisowi portalspoźywczy.pl Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 13:28
Dyrektor LineTec: Argumenty za piciem mleka stały się banalne
Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Mleko to mleko i wszyscy wiedzą, że ma wapń i białko. Taka percepcja prowadzi do spadku cen mleka spożywczego. Jednak rynek producentów wody pokazuje, że również w generycznej kategorii produktów jest możliwe różnicowanie marek i dodawanie do każdej z nich innych emocji i wartości. Okazuje się, że jedna woda daje efekt oczyszczenia „Dobrawianka" inna zaś dodaje energii podczas uprawiania sportu „Cisowianka" a jeszcze inna jest premium smakiem „Perlage". Wszystkie produkty to przecież „tylko" woda, ale nikt już nie mówi w przypadku wody tylko o minerałach w niej zawartych, bo to wszyscy już wiedzą i każda woda mineralna przecież je ma. - Dlatego też obawy moje budzi to, czy formy promocji i rozwoju produkcji mleka idą we właściwym kierunku. Na przykładzie mleka białego dobitnie rysuje się wniosek, że nie szczegóły technologiczne producentów lub znane wszystkim informacje o jego wartościach odżywczych decydują o wyborze produktu, a raczej jego cena, wygoda i percepcja konsumenta. Podkreślam słowo percepcja, bo stoi za nim często aspiracja i wyobrażenie tego co klient kupuje z danym produktem, nie koniecznie „x" gram wapnia czy białka. Dlatego kiedyś triumfy święciło mleko UHT w kartonie, dziś do głosu dochodzi mleko w PET - mówi Artur Kołodziejczak.

Po drugiej stronie ogrom innowacji w napojach funkcjonalnych na bazie soków dostarczanych przez producentów napojów i kierowanych do młodych odbiorców, o których toczy się rywalizacja tj. Kubuś, Play, Black czy Frugo. Moim zdaniem brakuje świeżości i nowych pomysłów na konsumpcję płynnego mleka, w nowej ciekawszej formie produktów funkcjonalnych, jednak na tyle funkcjonalnych i zaawansowanych żeby konsument nie szukał możliwości zrobienia samodzielnie zamienników w domu tj. mleka smakowe. Pomysł podnoszenia zawartości wapnia w oczach młodych konsumentów nie jest modny, a wręcz przeciwnie znanym od lat faktem o którym mówiła babcia. Do realizacji tej koncepcji potrzeba tej najwygodniejszej, na dzień dzisiejszy, formy opakowania typu PET czy HDPE, dystrybucji bez łańcucha chłodniczego oraz nowych funkcji od napojów mlecznych, które byłyby mocne i modne dla młodzieży, mam na myśli zalety takie jak energia, siła czy witalność. Po drugiej stronie widzimy koncept wapnia czy laktozy znany od wielu lat, ale czy to przemawia do naszych dzieci i „zbuntowanych" nastolatków? Bez ww. zmian trudno wyobrazić sobie wzrost konsumpcji mleka do picia per capita szczególnie wśród młodych konsumentów czyli tych, którzy są obecną i mogą być przyszłą grupą docelową.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Marzyciel 2013-02-18 23:00:48

    Może kiedyś dożyjemy czasów gdy powszechnie znane będą również fakty dotyczące szkodliwości mleka np. zmniejszanie poziomu wapnia w kościach wskutek spożywania mleka

    Odpowiedz
  • Obserwator 2013-02-19 09:36:34

    Do Pana Dyrektora - NIE PYTAJ CO MLEKO ZROBIŁO DLA CIEBIE, ALE CO TY ZROBIŁEŚ DLA MLEKA? Wojnę margaryny z masłem już mieliśmy. Teraz wszczyna Pan kolejna wojenkę mleka z mlekiem???? Nie dobrze to wróży Pana karierze w tej branży. WSTYD

    Odpowiedz
  • Obserwator 2 2013-02-19 15:44:37

    Do Pana Oserwatora, chyba kompletnie nie zrozumiał Pan intencji autora? Ja czytam tą wypowiedź jako inne spojrzenie i diagnoza co można zrobić aby PODNIEŚĆ konsumpcję mleka zamiast działań które są powielane od lat. A Pan tu znow o wojence...

    Odpowiedz
  • Bolo 2013-02-20 13:38:44

    Ja daje pelen szacun dla autora, za to ze bez polityki pisze jak wpuscic swieze powietrze do branzy! Niech panowie z KZSM czy KIM rozejrza sie do okola i zastanowia jakie produkty i czemu kupuje nasza mlodziez. Jakby ktos zrobil to co pisze moze znow spozycie mleka by roslo?

    Odpowiedz
  • obserwator 2013 2013-07-05 20:43:03

    Czasów kiedy zostana ujawnione informacje na temat prawdziwego wpływu mleka na zdrowie kolego Marzyciel nie dożyjesz miedzy innymi dzieki Panu dyrektorowi który do tego nie dopuści.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!