Dyrektor Mleczarni Turek o polskim rynku mleczarskim
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 19-03-2013, 11:25

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Różnice, jakie dostrzega pomiędzy Polską, a innymi krajami, to przede wszystkim, bardzo mocna pozycja spółdzielni. - W wielu krajach spółdzielczość nie ma tak mocnej pozycji. Na polskim rynku działa kilku jest bardzo dużych graczy międzynarodowych jak Danone czy Lactalis, następnie jest grupa krajowych liderów, ale mniejsze spółdzielnie nie bardzo dają sobie radę na rynku. Widać, że rynek się konsoliduje, czyli duże przedsiębiorstwa stają się coraz większe, a mniejsze nie mają recepty na sukces - twierdzi Marcin Czarnecki.
W jego opinii polski rynek mleczarski jest bardzo mało innowacyjny. Jest bardzo mało innowacyjnych produktów, co być może jest związane z zamożnością konsumentów. Polska jest jednym z najbiedniejszych państw w Europie. - Ten niski poziom innowacyjności produktów jest powiązany z zamożnością Polaków i ich gotowością do kupowania droższych i nowoczesnych produktów - mówi dyrektor Czarnecki.
komentarze (2)
Nie ma co komentować. Rolnicy uciekają, sprzedaż spada, jakość produktów też, więc czymś trzeba uzasadnić własną bezradność. Najlepiej opie...ić "głupich Polaczków", może we Francji dadzą się nabrać i nie wyleją??
OdpowiedzNie zgadzam się z opinią p. Czarneckiego. Polski przemysl mleczarski jest bardzo silny, innowacyjny i rentowny. Małe mleczarnie są "na fali", ich produkty są rozchwytywane. Dołuje Danone, Bongrain, Hochland.
Odpowiedz