Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

EDA: Konsument zapłaci cenę za porażkę negocjacji brexitowych

Publikacja nowego reżimu celnego UK MFN (taryfa stosowana wobec kraju o statusie najbardziej uprzywilejowanym), Światowych Taryf Wielkiej Brytanii (UKGT) oraz historyczne dane handlowe pokazują, że to konsument UK będzie tym, który zapłaci cenę za brak postępu w przebiegających negocjacjach dot. przyszłych relacji UE-Wielka Brytania.

EDA: Konsument zapłaci cenę za porażkę negocjacji brexitowych
Brexit /Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl/EDA
Data: 15-06-2020, 14:46

Pierwsze analizy danych handlowych z 2019 r. pokazują, że koszty taryf nakładanych tylko na produkty mleczne mogą łatwo przekroczyć 1,2 mld euro. UE 27 eksportowała w 2019 r. ponad 500 000 ton serów do UK i tylko te eksporty serów, zgodnie z nowym reżimem UKGT, byłyby przedmiotem taryf importowych w wysokości ponad 800 mln euro.

Ta wartość, na końcu, musi być zapłacona przez konsumenta UK, gdyż kraj nie jest samowystarczalny względem produkcji mlecznej, przy jednoczesnym braku realnej alternatywy dla importu produktów z rynku światowego.

EDA i Dairy UK pracowały niestrudzenie przez ostatnie lata nad konstruktywnymi ramami współpracy, które powinny objąć naszą wspólną europejską ‘laktosferę’ , po wyjść Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej. Nasze wspólne propozycje włączające rozwiązania dla minimalizacji zaburzeń w handlu, uznawania istniejących dostosowań w prawie żywnościowym, solidne zasady dot. pochodzenia produktu oraz utrzymanie całej istniejącej ochrony GI, były przekazane wszystkim odpowiednim służbom Komisji Europejskiej i rządu UK.

Jesteśmy przekonani, że będą one wzięte pod uwagę podczas trwających negocjacji.

Żywotnym jest, żeby europejski sektor mleczarstwa pracował na bazie wolnego handlu mlekiem i produktami mlecznymi po obu stronach– Zjednoczonego Królestwa i Unii Europejskiej.

Tłumaczenie materiałów EDA, wykonane przez Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy jest sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EDA - Europejskiej Stowarzyszenie Mleczarstwa RSS ALERT    /    Brexit RSS ALERT    /    cła RSS ALERT    /    taryfy celne RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!