Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Mleko

Ekspert: Kampanie społeczne nie budują sprzedaży mleka, ani innych kategorii

Branża mleczarska co jakiś czas uruchamia kampanie społeczne, które mają zwiększyć sprzedaż i konsumpcję mleka. - Moim zdaniem, nawet dobrze prowadzone kampanie społeczne nie zwiększą sprzedaży żadnej kategorii produktowej – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

Ekspert: Kampanie społeczne nie budują sprzedaży mleka, ani innych kategorii
Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-10-2018, 13:32

- Kampanie społeczne nie przełożą się na wzrost sprzedaży w żadnej kategorii. Każdy sam musi zadbać o wzrost sprzedaży swoich produktów – mówi Jacek Sadowski.

Podkreśla, że tym co naprawdę buduje sprzedaż, jest dobrze przygotowana i odpowiednio wprowadzona na rynek marka, która wpisuje się w zwyczaje i dzień konsumenta.

- Aby zwiększyć sprzedaż należy wykreować produkt markowy, czyli taki, który ma stałego klienta. Produkt markowy nie jest najtańszy, ale zaspokaja potrzeby konsumenta, który wie co i dlaczego kupuje, jest powtarzalny jakościowo. Konsument widząc na półce produkt markowy dokonuje decyzji zakupowej w kilka sekund – nie musi się długo zastanawiać, gdyż marka zawiera wszystkie potrzebne mu informacje – mówi Jacek Sadowski.

Podkreśla, że marka daje powtarzalność i jest korzystna dla wszystkich uczestników rynku – klienci są w stanie zapłacić więcej, więc producenci uzyskują wyższe marże, a sklepy chętnie wstawiają na półki produkty markowe gdyż szybciej rotują.

- Sprzedając produkt nie markowy producenci pracują na minimalnej marży, gdyż ich produkty nie odróżniają się w zasadniczy sposób od innych produktów niemarkowych – mówi prezes DEMO Effective Launching. Zwraca uwagę, iż także produkcja tylko marek własnych sieci handlowych nie zapewnia dużych marży. Producenci marek własnych różnią się od siebie, z punktu widzenia sieci, tylko wysokością marży. To skazuje producentów na dużą niepewność, gdyż z dnia na dzień może pojawić się ktoś inny, kto dany produkt wyprodukuje taniej – dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    kampanie społeczne RSS ALERT    /    produkty markowe RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT    /    marketing produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!