Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Ekspert o promocji produktów mleczarskich

Budżet na promocję produktów takich, jak np. jogurty Jogobella, warunkuje wiele czynników. Wydatki na kampanię lokalną będą z pewnością niższe od działań na rynku ogólnopolskim. Podstawowym czynnikiem decydującym o wielkości budżetu jest cel kampanii, jaki ma być osiągnięty w założonym czasie - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Wichowska, szef Zespołu Obsługi Klienta w domu mediowym Carat Polska.

Ekspert o promocji produktów mleczarskich

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 28-03-2012, 15:12

Na bardzo konkurencyjnym rynku, jakim jest FMCG, ważne jest, by z jednej strony trafić w upodobania i potrzeby konsumentów, a z drugiej wyróżnić się na tle konkurencji. Z tego względu szerokiej komunikacji w mediach tradycyjnych, towarzyszą często niestandardowe działania i formy reklamowe, które dodatkowo budują świadomość marki i wzmacniają jej wizerunek wśród konsumentów. W rezultacie dobra kampania to ta, która realizuje założone cele, np. poziom świadomości marki czy też wielkość sprzedaży i gwarantuje zwrot z inwestycji.

Na dzisiejszym, niezwykle dynamicznym rynku FMCG, prawdopodobieństwo tego, że świetny produkt wypromuje się sam, jest niskie. Wejście na rynek ogólnopolski wymaga budowania komunikacji skierowanej do masowej publiczności, tym samym szerokich działań reklamowych i sprzedażowych.

Skuteczne działania promocyjne nie muszą być jednoznacznie kojarzone z dużym budżetem. Efektywność działań promocyjnych zależy od doskonałej znajomości rynku i konsumenta, umiejętności skutecznego dotarcia z przekazem i zaangażowania konsumenta w dialog z marką,. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Okazuje się, że wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Podejście takie wymaga nie tylko dobrego zaplecza badawczego i narzędzi ale przede wszystkim doświadczenia w obserwacji i wyciąganiu wniosków z zachowań konsumentów, ich reakcji na różne czynniki, w tym np. na nowe opakowania, cenę czy reklamę konkurencji. Oprócz tych klasycznych parametrów marketingowych analizujemy również inne aspekty, np. rodzaj i intensywność dyskusji w sieci na temat marek pomiędzy konsumentami. Bez względu na typ kampanii i jej budżet warsztat planera pozostaje równie skomplikowany, różnią się jedynie narzędzia służące realizacji strategii komunikacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.85.57.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!