Ekspert o promocji produktów mleczarskich
Budżet na promocję produktów takich, jak np. jogurty Jogobella, warunkuje wiele czynników. Wydatki na kampanię lokalną będą z pewnością niższe od działań na rynku ogólnopolskim. Podstawowym czynnikiem decydującym o wielkości budżetu jest cel kampanii, jaki ma być osiągnięty w założonym czasie - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Wichowska, szef Zespołu Obsługi Klienta w domu mediowym Carat Polska.

Na bardzo konkurencyjnym rynku, jakim jest FMCG, ważne jest, by z jednej strony trafić w upodobania i potrzeby konsumentów, a z drugiej wyróżnić się na tle konkurencji. Z tego względu szerokiej komunikacji w mediach tradycyjnych, towarzyszą często niestandardowe działania i formy reklamowe, które dodatkowo budują świadomość marki i wzmacniają jej wizerunek wśród konsumentów. W rezultacie dobra kampania to ta, która realizuje założone cele, np. poziom świadomości marki czy też wielkość sprzedaży i gwarantuje zwrot z inwestycji.
Na dzisiejszym, niezwykle dynamicznym rynku FMCG, prawdopodobieństwo tego, że świetny produkt wypromuje się sam, jest niskie. Wejście na rynek ogólnopolski wymaga budowania komunikacji skierowanej do masowej publiczności, tym samym szerokich działań reklamowych i sprzedażowych.
Skuteczne działania promocyjne nie muszą być jednoznacznie kojarzone z dużym budżetem. Efektywność działań promocyjnych zależy od doskonałej znajomości rynku i konsumenta, umiejętności skutecznego dotarcia z przekazem i zaangażowania konsumenta w dialog z marką,. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Okazuje się, że wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Podejście takie wymaga nie tylko dobrego zaplecza badawczego i narzędzi ale przede wszystkim doświadczenia w obserwacji i wyciąganiu wniosków z zachowań konsumentów, ich reakcji na różne czynniki, w tym np. na nowe opakowania, cenę czy reklamę konkurencji. Oprócz tych klasycznych parametrów marketingowych analizujemy również inne aspekty, np. rodzaj i intensywność dyskusji w sieci na temat marek pomiędzy konsumentami. Bez względu na typ kampanii i jej budżet warsztat planera pozostaje równie skomplikowany, różnią się jedynie narzędzia służące realizacji strategii komunikacji.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.