• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: Tylko konsolidacja może zamortyzować kryzys

Fluktuacja cen produktów, nie tylko w mleczarstwie, ale też w całym sektorze spożywczym, jest rzeczą normalną i w dłuższej perspektywie jedynie konsolidacja branży i tworzenie się silnych podmiotów może zamortyzować wpływ tych czynników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 11:27
Ekspert: Tylko konsolidacja może zamortyzować kryzys
Piotr Grauer, Associate Director, Advisory Corporate Finance KPMG Advisory.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Z tego punktu widzenia, firma Zott, która w ostatnim czasie przeprowadziła dwie akwizycje, podąża właściwą ścieżką, dokonując przejęć podmiotów, które pozwalają zwiększyć skalę ich działalności na polskim rynku, a zarazem poszerzyć portfel produktów i umocnić pozycję rynkową - mówi Piotr Grauer.

Sytuacja w branży mleczarskiej uległa w bieżącym roku istotnemu pogorszeniu. Główną przyczyną był spadek cen produktów mlecznych na świecie, który pociągnął za sobą pogorszenie rentowności eksportu oraz presję na ceny na rynku krajowym. W efekcie, wiele firm mleczarskich, szczególnie tych o słabej bazie surowcowej i nastawionych na eksport, zaczęło mieć kłopoty.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • konsultant 2012-08-27 13:07:05

    Mówiąc krótko, prostym językiem, tylko monopol w gospodarce rynkowej daje wpływ na ceny. Ale udział w rynku na poziomie 10% to jeszcze nie monopol. A poniżej tych 10% tym bardziej. Więc ten sposób to droga raczej donikąd. Przynajmniej dla mleczarzy. Jeżeli jedyne lekarstwo widzimy tylko w uzyskaniu wpływu na ceny to pozostaje jeszcze....zmowa cenowa ??? Interesy robi się na rynku, a rynek jest tam gdzie są pieniądze jak mawiali klasycy. I tu jest pies pogrzebany w tym XXI wieku.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!