Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Europejska platforma handlowa produktami mleczarskimi startuje z końcem czerwca

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 13-06-2017, 14:50
Zgodnie z zapowiedziami, do końca czerwca zostanie uruchomiana nowa odsłona znanej europejskiej platformy elektronicznej: Dairy Auction Online. Handel możliwy będzie przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Jednocześnie DAO zapowiada odejście od dotychczasowej formuły aukcji przeprowadzanych raz w tygodniu.
Europejska platforma handlowa produktami mleczarskimi startuje z końcem czerwca
Fot. Fotolia

Uczestnicy rynku będą mogli składać na bieżąco zarówno zlecenia kupna jak i sprzedaży budując tabelę ofert. Transakcje będą zawierane automatycznie na podstawie algorytmu łączącego pasujące do siebie oferty. System dopuszczać będzie także możliwość natychmiastowego odpowiadania na oczekujące oferty przy wykorzystaniu zleceń Fill-or-Kill, czyli zleceń do natychmiastowego wykonania. Twórcy platformy obiecują również dostęp do użytecznych informacji i statystyk rynkowych. 

- Modernizacja istniejącej platformy DAO to kolejny krok w kierunku zwiększenia transparentności i efektywności światowego obrotu nabiałem. - mówi Mirosław Szczepański prezes zarządu Polish Dairy. Przejrzyste, elektroniczne systemy przyczyniają się do znaczącego obniżenia kosztów transakcyjnych, w tym m.in. kosztów poszukiwania ofert, analizy popytu i podaży, negocjacji, badania rynku, czy kosztów niewykorzystanych szans. Przede wszystkim jednak podnoszą poziom wzajemnego zaufania kontrahentów. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Wydaje się, że światowe i europejskie rynki nabiału będą kontynuowały swoją ewolucję w kierunku równoległego wykorzystania wielu metod obrotu. Koegzystować będą systemy oparte na dealerach-pośrednikach, brokerach-integratorach oraz elektroniczne platformy handlu bezpośredniego. Każdy z tych systemów ma do zaoferowania uczestnikom rynku inne korzyści i otwiera przed producentami różne możliwości. Dlatego też, Polish Dairy oferuje mleczarniom zróżnicowane formy współpracy. Są to zarówno handel bezpośredni jak i sprzedaż produktów na Dairy Auctions Online i Global Dairy Trade w Nowej Zelandii. - dodaje Szczepański. 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!