Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Europejski Zielony Ład. Brakuje jednolitego głosu branży mleczarskiej

Zielony Ład powoli staje się faktem, chyba wbrew nadziejom tych wszystkich, którzy liczyli na choćby zatrzymanie jego wdrażania w związku z wojną w Ukrainie. Jest to dokument stanowiący polityczną podstawę Komisji Europejskiej, dlatego trudno oczekiwać, że zostanie on tak po prostu porzucony – mówi Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 12-04-2022, 16:29
Europejski Zielony Ład. Brakuje jednolitego głosu branży mleczarskiej
mleczna środa
Co dalej z europejskim Zielonym Ładem? /fot. Farmer.pl

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Ekspert wskazuje, iż także postawa polskiego Komisarza ds. Rolnictwa J. Wojciechowskiego wydaje się być niewzruszona w tym względzie, nawet jeśli jest kontestowana i krytykowane przez jego własne środowisko polityczne w kraju. - Warto w tym miejscu przypomnieć, że Zielony Ład nie dotyczy tylko rolnictwa. Jest to polityka unijna, która jest nakierowana także na zmiany w sektorze energetycznym, transporcie, przemyśle, budownictwie i ekosystemach np. leśnych. A więc jest to strategia, która wpłynie nie tylko na biznes, ale na nas wszystkich – uważa Marcin Hydzik.

Mleczarstwo musi się skuteczniej komunikować

- Zatem pytanie powinno brzmieć nie czy wprowadzać Zielony Ład (gdyż na jego powstrzymanie jest już za późno), ale w jaki sposób, aby ten „sztorm legislacyjny”, weług słów F. Timmermansa, nas przy okazji nie zatopił. A jeszcze ważniejsze pozostaje wyzwanie, aby skutecznie komunikować wkład mleczarstwa w walce ze zmianą klimatu. Ciągle brakuje nam jednolitego głosu naszej branży, mówiącego o tym, co robią mleczarnie, aby zmniejszyć ślad węglowy, unowocześniać technologie w kierunku przyjaźniejszych dla środowiska, wreszcie jak zmienia się hodowla bydła, aby znacząco ograniczyć emisję metanu. Na tych wszystkich polach mamy sukcesy, ale chyba za mało się nimi chwalimy, dając tym samym okazję do ataków na branżę i rozpowszechnianie hejtu w internecie – mówi prezes ZPPZ.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!