Foodcom: Rynek serów mocno się przeobraża
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 16-05-2022, 18:18

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Konsumenci wybierają sery konfekcjonowane
Zwraca uwagę, że coraz częściej konsumenci wolą włożyć do swojego koszyka opakowanie sera, które jest już gotowe do spożycia — plastry lub wiórki. - Takie zmiany preferencji konsumenta są dość mocno widoczne na rynku polskim. Jeszcze kilka lat temu królowały sery w lodówkach w 3-kilogramowych bloczkach, które ekspedientka plastrowała na życzenie klienta. Obecnie jest to coraz rzadsze – uważa Aleksander Paciorkiewicz.
Spożycie sera stale rośnie
Podkreśla, że ser wciąż jest mocno ukorzeniony w naszej diecie, a jego spożycie stale wzrasta. Coraz większą popularnością cieszą się też sery specjalistyczne/regionalne. - Mimo że w Polsce cały czas produkcja mleka rośnie, to nadal w mniejszym tempie niż zapotrzebowanie. Na rynku globalnym wciąż jest sporo krajów, które dopiero budują kulturę spożywania sera i na pewno jest jeszcze sporo miejsca do wzrostu produkcji i sprzedaży – ocenia prezes Foodcom.
komentarze (0)