FRSiH 2018: Mleczarnie w pogoni za trendami (relacja+zdjęcia)
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 18-11-2018, 11:26

Debata rozpoczęła się od próby zdefiniowania czym jest innowacja. - Innowacje z jednej strony są napędzane wymogami rynku i konsumentów, a z drugiej kreatywnością i inwencji osób pracujących w przemyśle i nauce. Innowacje te dotyczą wszystkich obszarów zarówno produkcji i przetwórstwa mleka, organizacja produkcji, technologii – mówił prof. dr hab. Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.
- Jeżeli odniesiemy się tylko do tego, co wiążę się produkcją, innowacje są niejako próbą ulepszenia istniejących produktów pod względem zdrowotnych. Chodzi o to aby wytwarzać te same produkty ale bez jakichkolwiek dodatków pochodzących spoza mleka. Nie mam na myśli dodatków jak owoce, warzywa, czy dodatki smakowe myślę raczej o stabilizatorach czy konserwantach – mówił prof. Babuchowski. Zaznaczył, że gdybyśmy ewentualnie mieli je stosować, to najlepiej aby pochodziły, powstawały na bazie mleka. Wówczas nie trzeba by ich dodatkowo oznaczać. - To pierwszy obszar innowacji – wskazuje profesor. Jego zdaniem, drugim jest ochrona tych produktów przed zakażeniami mikrobiologicznymi, jeśli to możliwe to użycie kultur bakterii, bez dodatków innych substancji. - Trzecia to dobór opakowań, które mogłyby zwiększać ich funkcjonalność, ale także przedłużać trwałość, a także wskazywać na zbliżanie się końca przydatności do spożycie – powiedział prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Zdaniem Małgorzaty Cebelińskiej, dyrektor Wydziału Handlu, SM Mlekpol w Grajewie, innowacje opakowań to istotny aspekt, który nas dotyczy, i odróżnia nas od innych producentów. - Dla nas handlowców, marketingowców, opakowanie i trend, aby go dopasować do szybkiego życia, do oczekiwań konsumentów, do ich wygody, jest bardzo ważny – powiedziała dyrektor Cebelińska. Zaznaczyła, że w tej sprawie wiele się w dzieje, zarówno w kwestii inwestycji, w kwestii nowych pomysłów na przyszłość, szczególnie uwzględniając jak wzrasta nowe pokolenie wzrasta, jak postrzega rzeczywistość. - W technologi i marketingu również obserwujemy wiele innowacji. Dotyczy to z resztą wszystkich obszarów. Jeśli chodzi o technologię to dobrym przykładem jest mleko. Zwykłe mleko płynne, które w technologii mikrofiltacji zachowuje wartości mleka, także organoleptyczne do mleka naturalnego. Świadome społeczeństwo, bo takie teraz jest, które dużo czyta i jest wyedukowane, coraz chętniej wybiera mleko mikrofiltrowane, niż tradycyjne mleko pasteryzowane. To tez jest innowacja – podkreśliła Małgorzata Cebelińska.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
- FRSiH 2018
- RSS
- ALERT
- mleczarstwo
- RSS
- ALERT
- mleko bez laktozy
- RSS
- ALERT
- Edward Bajko
- RSS
- ALERT
- Spomlek
- RSS
- ALERT
- Andrzej Babuchowski
- RSS
- ALERT
- Instytut Innowacji Przemysłu Mleczarskiego
- RSS
- ALERT
- Krzysztof Wróblewski
- RSS
- ALERT
- SM Lazur
- RSS
- ALERT
- Małgorzata Cebelińska
- RSS
- ALERT
- Mlekpol
- RSS
- ALERT
- Aleksandra Świerczyńska
- RSS
- ALERT
- Milkpol
- RSS
- ALERT
- innowacje
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
-
Przerwy w dostępie do energii to katastrofa dla mleczarstwa
-
Mlekpol: Potrzebne programy osłonowe związane ze wzrostem cen energii
-
Nowy wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ZPPM
-
19. Międzynarodowe Forum Spółdzielczości Mleczarskiej już 7-8 września
-
Mlekpol: Zmiany pokoleniowe wpływają na rynek mleka w Polsce
-
Startuje loteria Maślanki Mrągowskiej
-
mleczna środa
Brak opakowań coraz większym problemem dla mleczarni
-
Dlaczego rosną koszty opakowań w mleczarstwie?
-
Mlekpol prezentuje Naturę Dobrego Sera
komentarze (0)