Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH 2018: Mleczarnie w pogoni za trendami (relacja+zdjęcia)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-11-2018, 11:26
O innowacjach, mleku bez laktozy oraz o komunikacji z konsumentami dyskutowaliśmy w trakcie debaty zatytułowanej „Mleczarnie w pogoni za trendami ” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
FRSiH 2018: Mleczarnie w pogoni za trendami (relacja+zdjęcia)
fot.PTWP

Debata rozpoczęła się od próby zdefiniowania czym jest innowacja. - Innowacje z jednej strony są napędzane wymogami rynku i konsumentów, a z drugiej kreatywnością i inwencji osób pracujących w przemyśle i nauce. Innowacje te dotyczą wszystkich obszarów zarówno produkcji i przetwórstwa mleka, organizacja produkcji, technologii – mówił prof. dr hab. Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

- Jeżeli odniesiemy się tylko do tego, co wiążę się produkcją, innowacje są niejako próbą ulepszenia istniejących produktów pod względem zdrowotnych. Chodzi o to aby wytwarzać te same produkty ale bez jakichkolwiek dodatków pochodzących spoza mleka. Nie mam na myśli dodatków jak owoce, warzywa, czy dodatki smakowe myślę raczej o stabilizatorach czy konserwantach – mówił prof. Babuchowski. Zaznaczył, że gdybyśmy ewentualnie mieli je stosować, to najlepiej aby pochodziły, powstawały na bazie mleka. Wówczas nie trzeba by ich dodatkowo oznaczać. - To pierwszy obszar innowacji – wskazuje profesor. Jego zdaniem, drugim jest ochrona tych produktów przed zakażeniami mikrobiologicznymi, jeśli to możliwe to użycie kultur bakterii, bez dodatków innych substancji. - Trzecia to dobór opakowań, które mogłyby zwiększać ich funkcjonalność, ale także przedłużać trwałość, a także wskazywać na zbliżanie się końca przydatności do spożycie – powiedział prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem Małgorzaty Cebelińskiej, dyrektor Wydziału Handlu, SM Mlekpol w Grajewie, innowacje opakowań to istotny aspekt, który nas dotyczy, i odróżnia nas od innych producentów. - Dla nas handlowców, marketingowców, opakowanie i trend, aby go dopasować do szybkiego życia, do oczekiwań konsumentów, do ich wygody, jest bardzo ważny – powiedziała dyrektor Cebelińska. Zaznaczyła, że w tej sprawie wiele się w dzieje, zarówno w kwestii inwestycji, w kwestii nowych pomysłów na przyszłość, szczególnie uwzględniając jak wzrasta nowe pokolenie wzrasta, jak postrzega rzeczywistość. - W technologi i marketingu również obserwujemy wiele innowacji. Dotyczy to z resztą wszystkich obszarów. Jeśli chodzi o technologię to dobrym przykładem jest mleko. Zwykłe mleko płynne, które w technologii mikrofiltacji zachowuje wartości mleka, także organoleptyczne do mleka naturalnego. Świadome społeczeństwo, bo takie teraz jest, które dużo czyta i jest wyedukowane, coraz chętniej wybiera mleko mikrofiltrowane, niż tradycyjne mleko pasteryzowane. To tez jest innowacja – podkreśliła Małgorzata Cebelińska.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!