Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny, ale wymaga zmian

Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny. Nasza spółdzielnia uzyskuje z niego m.in. dofinansowanie do różnych imprez targowych, czy do organizowanego przez nas Gostyńskiego Dnia Mleka - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Grzegorz Grzeszkowiak, prezes SM Gostyń.

Fundusz Promocji Mleka jest potrzebny, ale wymaga zmian
Grzegorz Grzeszkowiak, prezes SM Gostyń

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 08-04-2016, 10:02

W jego ocenie, Fundusz powinien być umieszczony przy Krajowym Związku Spółdzielni Mleczarskich. - Pamiętajmy, że to przetwórcy płacą na ten fundusz pieniądze. Ponadto, w komisji zarządzającej, powinni zasiadać przedstawiciele przetwórców, a nie producentów. Wówczas te środki byłyby lepiej wykorzystane – uważa Grzegorz Grzeszkowiak.

Zgodnie z planem budżetowym Funduszu Promocji Mleka w roku 2016 wpływy mają wynieść 10, 5 milionów złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Grzeszkowiak RSS ALERT    /    SM Gostyń RSS ALERT    /    Fundusz Promocji Mleka RSS ALERT    /    promocja mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • LWL. 2016-04-09 15:53:22
    Panie Prezesie na fundusz płacą rolnicy, a nie przetwórcy. Przetwórcy są tylko kasjerem. Czasami robią to też spółdzielnie z pieniędzy też członków spółdzielni, a więc rolników.
  • Arkadiusz Cyman 2016-04-12 12:29:33
    Ulokowanie Funduszu Promocji Mleka przy KZSM niewiele zmieni w skuteczności wydatkowania tych środków. Być może mniej pieniędzy trafi do organizacji zrzeszających rolników, a więcej do przetwórców, ale... gdy patrzę np. na organizowane przez KZSM targi Mleko-Expo wcale nie mam przekonania, że tak będzie lepiej. Można zresztą zapytać, dlaczego KZSM a nie PIM albo ZPPM? Moim zdaniem ciało decyzyjne powinno nadal funkcjonować w obecnym umocowaniu, natomiast całkowicie zmienić należy filozofię konstruowania jego składu. Nie są w nim niezbędni przedstawiciele organizacji rolników i mleczarzy (i konkurencja między nimi o dostęp do środków z FPM), a fachowcy w dziedzinie marketingu, PR, mediów, etc. Nie trzeba się znać na procesie wytwarzania sera ani na zasadach karmienia bydła, żeby zaprojektować skuteczną kampanię promocyjną. W drugą stronę to niestety nie działa. I jeszcze jedna kwestia. Budżet w wysokości 10 mln zł to zbyt mały tort, aby dzielić go na kilkanaście czy kilkadziesiąt projektów. Za tę kwotę można myśleć o jednej, dwóch sensownych kampaniach rocznie. One mają szansę istotnie wpłynąć na postawy i decyzje konsumentów, a nie jedynie poprawić samopoczucie prezesów. Z całym szacunkiem - organizacja Gostyńskiego Dnia Mleka czy podobnych imprez w miejscowościach, w których działają mleczarnie, nie zmieni nic w sytuacji na rynku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!