Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Handel produktami mlecznymi przeniósł się w dużej mierze do online

Sytuacja jest trudna dla wszystkich branż i wszyscy przesunęli w jakiś sposób swoje działania do świata online. Mleczarstwo również z tego korzysta, zarówno koncerny jak i mniejsze spółdzielnie, każdy w miarę swoich potrzeb i możliwości – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Ramotowski, prezes Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego.

Handel produktami mlecznymi przeniósł się w dużej mierze do online
Pandemia zmieniła pracę handlowów /fot. Unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-11-2020, 11:22

- W handlu zagranicznym spotkania online są teraz pewnym ułatwieniem. Ostatnio mieliśmy tego typu międzynarodowe spotkanie zorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Eksportu (PARE), z którego jesteśmy zadowoleni – dodaje prezes Ramotowski.

- Obecny rok, mimo trudnej sytuacji, jest dla nas w eksporcie dobrym rokiem, mogę powiedzieć, że sobie tutaj poradziliśmy. Z naszymi klientami bieżące kontakty mamy oparte głównie o rozmowy telefoniczne, komunikatory i maile. Tak jest szybko i sprawnie. Natomiast ze spotkań czy konferencji online korzystamy okazjonalnie, gdy pojawiają się takie propozycje z zewnątrz, jak w przypadku agencji PARE. Zawsze jest to okazja do nawiązania nowych kontaktów – mówi Andrzej Ramotowski.

Agnieszka Rembisz, członek zarządu Polskiej Agencji Rozwoju Eksportu, zauważa, że przedsiębiorcy biorący udział w spotkaniach B2B oczekują w szczególności odpowiedniego przygotowania każdego spotkania oraz jego obsługi technicznej. - W warunkach COVID spotkania face co face z kupcami nie są możliwe stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców uruchomiliśmy specjalną usługę spotkań biznesowych on-line. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy. Niekwestionowanym minusem spotkań on-line jest to, że próbki produktów nie mogą być zaprezentowane kupcowi od razu w trakcie rozmowy oraz brak możliwości zorganizowania badania asortymentu na półkach sklepowych w krajach docelowego eksportu – mówi Agnieszka Rembisz.

SOT ma telekonferencje wewnętrzne na różnych szczeblach (zarząd, kierownicy, przedstawiciele handlowi) i zewnętrzne z kontrahentami. - Takie spotkania są przeprowadzane w celu omówienia najważniejszych tematów, gdzie potrzebna jest jednoczesna obecność większej ilości osób. Aby były udane i treściwe powinny być dobrze zaplanowane i musi tego pilnować osoba prowadząca, która określa wątki i udziela głosu uczestnikom. Natomiast z technicznego punktu widzenia istotne jest dobre połączenie – zauważa szef Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego.

Zastrzega, że spotkania online traktuje jako tymczasowe. Jest to w aktualnych warunkach najlepsza forma do prowadzenia spotkań, zebrań czy narad. - Handel to świat, gdzie bezpośrednie kontakty z ludźmi są bardzo ważne, to świat który tętni życiem. Do niedawna mieliśmy całą masę targów, konferencji oraz spotkań handlowych. Mimo najlepszych chęci telespotkania tego nie zastąpią. Owszem nawiązujemy kontakt wzrokowy, obserwujemy swoje reakcje, ale nadal jest to pewna namiastka spotkania twarzą w twarz. Z rozmów z wieloma ludźmi wiem, że z niecierpliwością czekają powrotu do tradycyjnych kontaktów – podkreśla Andrzej Ramotowski.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!