Co więcej, na horyzoncie pojawiają się nowe zagrożenia, niezwykle istotna dla zakładów przetwórstwa - zmiana przepisów dotyczących ograniczeń w dostawach energii.
Jak konsument przyjmie wzrost cen?
Zwraca uwagę, że branża mleczarska, zarówno na rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki zaistniałej sytuacji. Przetwórcy mleka zmuszeni zostają do przesunięcia rosnących kosztów surowców mleczarskich oraz pozostałych kosztów związanych z produkcją, wynagrodzeniami czy kwestiami logistycznymi, na klientów i dalej konsumentów.
Pytanie brzmi: jakie wzrosty cen konsument jest w stanie zaakceptować? Nowe, wyższe ceny, w perspektywie mogą ograniczyć skłonność konsumentów do zakupów, a w konsekwencji wyhamować sprzedaż. Spadek popytu finalnie może zaś spowodować, że cena mleka będzie musiała zostać obniżona, ponieważ więcej surowca zostanie na rynku.
Ważna jest elastyczność na rynku
Hochland Polska należy do dobrze zorganizowanych przedsiębiorstw i nawet w trudnych czasach jest w stanie zapewnić praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku. W obecnych czasach niezwykle istotna jest zdolność do podejmowania szybkich decyzji, które pomagają pomyślnie przejść przez odradzający się kryzys. Kolejne wyzwania pojawiające się podczas współpracy z partnerami biznesowymi powodują, że trzeba działać elastycznie, na każdym etapie działalności, także w obszarze projektowania i zarządzania kosztami oraz cenami
– komentuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)