Wzrost kosztów działalności

Rosnąca baza kosztowa i ograniczenia dostępności surowców i materiałów w tym roku stały się elementem rzeczywistości biznesowej

Ceny mleka wzrosły o blisko 60%, natomiast surowce i materiały opakowaniowe zanotowały wzrosty o ponad 30%. Jeśli chodzi o energię - to dziś - oprócz bieżących i przyszłych kosztów istotne jest zabezpieczenie ryzyk związanych z dostępnością czy budową alternatywnych źródeł. We wszystkich tych obszarach Hochland radził sobie naprawdę dobrze.

Wiemy, jak istotne dla naszych konsumentów w czasie galopującej inflacji stają się ceny podstawowych artykułów spożywczych, jak zmienia się waga ceny w decyzjach zakupowych. Dlatego nie przełożyliśmy wszystkich kosztów na konsumentów. Zamiast tego koncentrowaliśmy się na optymalizacji biznesu - zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej – np. skracając listę produktów i eliminując te o najmniejszej wartości dodanej

– mówi Maciej Tomaszewski

Podkreśla, iż firma jest dumna, że pomimo trudnej sytuacji rynkowej i szeregu wyzwań rynkowych, udało się jej utrzymać pozycję lidera na rynku markowych serów w Polsce.

Silne marki Hochland

Nasze marki Almette i Hochland rosną powyżej rynku, a ich rozpoznawalność to absolutny top wśród polskich marek serów. Dobrze radzi sobie również nasz ser pleśniowy Valbon oraz nasza marka Simply-V, która obejmuje produkty roślinne - w plastrach i do smarowania, wytwarzane na bazie migdałów

– wymienia dyrektor Tomaszewski

 Pomimo niesprzyjających warunków, w 2022 roku Hochland Polska zdecydował się wprowadzić na rynek nowe serki wiejskie Almette. Linia obejmuje trzy warianty smakowe: serek wiejski z delikatnym serem ricotta, serek wiejski z twarożkiem kremowym oraz serek wiejski z naturalnym skyrem.

Kilka tygodni od wejścia na rynek serki wiejskie Almette zostały uznane Złotą Innowacją FMCG 2022 roku w kategorii Smak, a my szczególnie dumni jesteśmy z szybko rosnącej dystrybucji i udziałów rynkowych nowej linii

– dodaje.

CSR Hochland Polska

Hochland podtrzymuje swoje zaangażowanie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Na Polskim Kongresie Serowarskim Hochland Polska triumfował w konkursie „Ekoinwestor w przemyśle spożywczym”, którego celem jest wyróżnianie zakładów produkcyjnych promujących technologie przyjazne dla środowiska i dbających o przyszłość kolejnych pokoleń.

Pod koniec tego roku opublikujemy pierwszy raport dla Hochland Polska - pokazujący nasze ambicje, cele i dotychczasowe osiągnięcia w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu

- zapowiada nowy Dyrektor Generalny

 Cały artykuł pt. "Nowy Dyrektor Generalny Hochland Polska podsumowuje rok", w którym znajdziemy m.in prognozy na 2023 rok, można przeczytać w Strefie Premium

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl