Hochland stawia pierwsze kroki na rynku roślinnych zamienników
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 18-01-2022, 17:11

Piotr Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska wskazuje, że Hochland Polska i cała branża FMCG zmierzyły się z podwójnym wyzwaniem. -To nie tylko kolejny rok funkcjonowania w warunkach pandemii i walka o zapewnienie ciągłości produkcji pomimo szybko zmieniającej się sytuacji na rynku, ale szczególnie w drugiej połowie roku także zderzenie się w brutalny sposób z konsekwencjami globalnej pandemii – od nie funkcjonujących łańcuchów dostaw zespołów elektronicznych aż do braku zwyczajnych palet. Eksplodujące ceny na surowce, energię, transport – wszystko to powoduje duży wzrost kosztów, których nie da się w dostatecznym stopniu przełożyć na ceny detaliczne - mówi Piotr Knauer.
Hochland: Wyższe koszty przełożą się na wyższe ceny
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Prezes dodaje, iż skutki dramatycznego wzrostu cen w całym łańcuchu wytworzenia wartości, począwszy od cen pasz, nawozów, mleka, poprzez energię i gaz, opakowania aż do transportu są oczywiste - muszą doprowadzić do wyższych cen sprzedaży. - To jest bolesne, ale musi być akceptowane przez wszystkich interesariuszy - zaznacza.
Zapytany, kiedy można spodziewać się zmiany cenników za produkty firmy i jaka to będzie zmiana, powiedział, że to już się dzieje, a skala zmian odzwierciedla wzrosty kosztów wytworzenia – nie mniej i nie więcej.
Hochland o nastrojach dostawców mleka
Ogólna sytuacja znajduje odzwierciedlenie również w nastrojach dostawców mleka. - Nastroje wśród naszych dostawców nie różnią się za bardzo od tych panujących wśród innych interesariuszy naszego biznesu – czas jest trudny. Pandemia i jej skutki dają się we znaki, i nie tylko ekonomicznie, ale też psychicznie. Zawiedzione nadzieje, że Święta i Nowy Rok będziemy obchodzić już „bez masek” na pewno nie sprzyjają dobremu nastrojowi. Ale ja wciąż jestem optymistycznie nastawiony, że najgorsze za nami, a sytuacja polepszy się, luki w łańcuchach dostaw zostaną zapełnione i wrócimy małymi krokami do normalności - mówi prezes Knauer.
Hochland przygląda się roślinnym zamiennikom
Hochland przygląda się także segmentowi roślinnych zamienników. - Widzimy, że to jest szybko rozwijający się segment rynku spożywczego. Aktywnie przyglądamy się możliwości rozszerzenia naszego portfolio o takie produkty, w postaci wegańskich zamienników serowych pod marką „Simply V” już robimy pierwsze kroki - mówi Dyrektor Generalny Hochland Polska.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Rosnące koszty większym problemem dla mleczarstwa niż wojna
-
Ważne firmy mleczarskie zmienią zarządy
-
Müller: Wzrost kosztów surowców przekłada się na wzrost cen nabiału
-
Firmy spożywcze i handlowe szukają sposobów na tańszą energię. Zapraszamy na webinar
-
Nowy dyrektor Zakładu Hochland Polska w Węgrowie
-
Jak Hochland ocenia wprowadzenie systemu kaucyjnego za opakowania mleczarskie?
-
PGNiG: od 1 kwietnia obniżka cen gazu dla biznesu o 15 proc.
-
Hochland Channel transmitował Galę Cheesemaster
-
mleczna środa
W mleczarstwie bez optymizmu; wojna dodatkowo komplikuje sytuację
-
Prezes Hochland: Wojna komplikuje i tak trudną sytuację branży
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)