Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Hochland stawia pierwsze kroki na rynku roślinnych zamienników

Eksplodujące ceny surowców, energii, transportu – wszystko to powoduje duży wzrost kosztów, których nie da się w dostatecznym stopniu przełożyć na ceny detaliczne - mówi Piotr Knauer, prezes zarządu, dyrektor generalny Hochland Polska.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 18-01-2022, 17:11
Hochland stawia pierwsze kroki na rynku roślinnych zamienników
Prezes Hochland: Wzrostu kosztów nie da się w pełni przełożyć na ceny detaliczne/ fot. materiały prasowe

Piotr Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska wskazuje, że Hochland Polska i cała branża FMCG zmierzyły się z podwójnym wyzwaniem. -To nie tylko kolejny rok funkcjonowania w warunkach pandemii i walka o zapewnienie ciągłości produkcji pomimo szybko zmieniającej się sytuacji na rynku, ale szczególnie w drugiej połowie roku także zderzenie się w brutalny sposób z konsekwencjami globalnej pandemii – od nie funkcjonujących łańcuchów dostaw zespołów elektronicznych aż do braku zwyczajnych palet. Eksplodujące ceny na surowce, energię, transport – wszystko to powoduje duży wzrost kosztów, których nie da się w dostatecznym stopniu przełożyć na ceny detaliczne - mówi Piotr Knauer.

Hochland: Wyższe koszty przełożą się na wyższe ceny

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Prezes dodaje, iż skutki dramatycznego wzrostu cen w całym łańcuchu wytworzenia wartości, począwszy od cen pasz, nawozów, mleka, poprzez energię i gaz, opakowania aż do transportu są oczywiste - muszą doprowadzić do wyższych cen sprzedaży. - To jest bolesne, ale musi być akceptowane przez wszystkich interesariuszy - zaznacza.

Zapytany, kiedy można spodziewać się zmiany cenników za produkty firmy i jaka to będzie zmiana, powiedział, że to już się dzieje, a skala zmian odzwierciedla wzrosty kosztów wytworzenia – nie mniej i nie więcej.

Hochland o nastrojach dostawców mleka

Ogólna sytuacja znajduje odzwierciedlenie również w nastrojach dostawców mleka. - Nastroje wśród naszych dostawców nie różnią się za bardzo od tych panujących wśród innych interesariuszy naszego biznesu – czas jest trudny. Pandemia i jej skutki dają się we znaki, i nie tylko ekonomicznie, ale też psychicznie. Zawiedzione nadzieje, że Święta i Nowy Rok będziemy obchodzić już „bez masek” na pewno nie sprzyjają dobremu nastrojowi. Ale ja wciąż jestem optymistycznie nastawiony, że najgorsze za nami, a sytuacja polepszy się, luki w łańcuchach dostaw zostaną zapełnione i wrócimy małymi krokami do normalności - mówi prezes Knauer.

Hochland przygląda się roślinnym zamiennikom

Hochland przygląda się także segmentowi roślinnych zamienników. - Widzimy, że to jest szybko rozwijający się segment rynku spożywczego. Aktywnie przyglądamy się możliwości rozszerzenia naszego portfolio o takie produkty, w postaci wegańskich zamienników serowych pod marką „Simply V” już robimy pierwsze kroki - mówi Dyrektor Generalny Hochland Polska.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!