Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Hochland: Rośnie znaczenie standardów jakościowych sieci handlowych

Na przestrzeni ostatnich 20 lat można zaobserwować stopniowe odchodzenie od norm z rodziny ISO na rzecz standardów jakościowych przygotowanych przez sieci handlowe. Tak więc nawet w jakości kluczową rolę zaczął odgrywać rynek - mówi Dagmara Jank, manager jakości w Hochland Polska.

Hochland: Rośnie znaczenie standardów jakościowych sieci handlowych
Dagmara Jank, manager jakości w Hochland Polska /fot. Hochland

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 03-11-2014, 11:34

Podkreśla, że przez lata zmieniło się pojęcie i rozumienie terminu jakości. - Obecnie, dbałość o jakość produktów zaczyna się od surowców i opakowań jakie stosujemy, poprzez proces produkcji, magazynowania, transportu, aż do dostarczenia produktu do rąk konsumenta. Podstawa to tzw. Dobre Praktyki Produkcyjne (GMP) czyli zbiór podstawowych zasad nastawionych na higienę produkcji i zapobieganie wytwarzaniu produktów niespełniających wymagań jakościowych, ale także zmienności cech produktów. Kolejny element to system HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point - System Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli), mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego żywności poprzez panowanie nad zagrożeniami z punktu widzenia jej jakości zdrowotnej, na wszystkich etapach produkcji i dystrybucji żywności - mówi Dagmara Jank.

Ponadto jakość produktów jest utożsamiana z ich bezpieczeństwem. Certyfikaty jakościowe potwierdzają, że nasze zakłady funkcjonują w sposób gwarantujący odpowiedni poziom jakości i bezpieczeństwo produktów, nie pozwalają nam zapomnieć o ciągłym doskonaleniu.

Jej zdaniem, nie bez wpływu na jakość wyrobów jest wprowadzanie nowych technologii w produkcji żywności. Ich wprowadzanie pozwala przede wszystkim na zwiększenie wydajności produkcji przy zachowaniu jej bezpieczeństwa i powtarzalnej jakości. W ciągu najbliższych 30 lat (wg szacunków WHO) liczba mieszkańców kuli ziemskiej zwiększy się o 3 miliardy ludzi, czyli o ok. 50 proc. dzisiejszej populacji. Nowoczesne technologie w tym kontekście mają duże znaczenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dagmara Jank RSS ALERT    /    Hochland RSS ALERT    /    jakość RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT    /    systemy jakości RSS ALERT    /    HACCP RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!