Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Indeks cen przetworów mlecznych FAO wciąż zniżkuje

W marcu bieżącego roku po obserwowanej od stycznia zwyżce, indeksu cen żywności FAO który mierzy poziom cen podstawowych artykułów żywnościowych odnotowano jego stabilizację - informuje FAMMU/FAPA.


Autor: FAMMU/FAPA
Data: 20-04-2012, 20:23

Zaistniałe zjawisko związane jest z tym, że w ubiegłym miesiącu spośród wszystkich towarów objętych indeksem tylko ceny produktów oleistych odnotowały wzrost, który zrekompensował zniżkę cen przetworów mlecznych. Natomiast międzynarodowe ceny cukru, zbóż i mięsa były w tym okresie względnie stabilne. W ubiegłym miesiącu, indeks ten osiągnął wartość 215,9 punktów, (215,4 w lutym 2012 r.) i był o 6,85 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku kiedy to znalazł się na poziomie: 231,7.

Natomiast indeks cen przetworów mlecznych FAO w analizowanym okresie odnotował kolejny spadek i w marcu osiągnął poziom 197 punktów (o 2,5% mniej niż w lutym 2012 roku). Zniżka była następstwem malejących cen wszystkich przetworów mlecznych, głównie masła, ale także odtłuszczonego mleka w proszku i kazeiny. Od momentu osiągnięcia zeszłorocznego rekordu w marcu (234,4 pkt) ceny produktów mleczarskich wskoczyły na zniżkowy trend, podczas gdy notowano systematyczny wzrost zapasów w Oceanii, Europie i Ameryce Północnej. W rezultacie w pierwszym kwartale bieżącego roku przeciętnie ceny światowe artykułów mleczarskich były o 12% niższe niż w analogicznym okresie 2011 roku.

Indeks cen zrywności FAO jest miarą miesięcznych zmian międzynarodowych cen koszyka towarów spożywczych. To średnia indeksów cen mięs, nabiału, zbóż, olejów i tłuszczów oraz cukru, ważona według ich udziału w eksporcie w latach 2002-2004. Indeks cen przetworów mlecznych obliczany jest na podstawie cen masła, OMP, PMP, serów oraz kazeiny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FAO RSS ALERT    /    ceny produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • nedpolams@op.pl 2012-04-20 21:49:31
    Powód załamania się rynku mleka jest bardzo prosty. W ocenie konsumenta , po prostu jest za mało mleka w mleku. Krowy też niechętnie piją mleko kupione w sklepie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!