Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Jak przełamać czarny PR mleka

Nie jestem fanem określenia „czarny PR” na nazwanie tego, co się wokół mleka dzieje. To zbytnie uproszczenie oraz stawianie się wyłącznie w roli ofiary. Mamy do czynienia z kilkoma zjawiskami, które połączone dają wrażenie zmasowanego ataku, w branży mleczarskiej wywołującego bardzo silne emocje - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Arkadiusz Cyman, doradca komunikacyjny z firmy Above Communications, od kilkunastu lat współpracujący z branżą mleczarską.

Jak przełamać czarny PR mleka
Arkadiusz Cyman /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 23-03-2021, 10:48

- Chciałbym przy tym podkreślić, że patrzę na to nie tylko z perspektywy zawodowej, ale również jako wierny konsument mleka i jego przetworów - zastrzega.

W opinii Cymana, po pierwsze mamy do czynienia z zalewem informacji i dezinformacji odnoszących się do kwestii klimatycznych i żywieniowych. - Wyrwane z kontekstu fakty, półprawdy i całe kłamstwa mogą faktycznie spowodować, że konsumenci poczują się zagubieni i pojawi się z ich strony pewna doza niechęci. Po drugie, nie brakuje osób, które dla celów biznesowych lub politycznych wzmacniają taką narrację. Ich przekaz wydaje się bardzo mocny, ale trzeba też pamiętać, że w niektórych przypadkach (np. polityków o skrajnych poglądach) dotyczy to wyłącznie tzw. bańki informacyjnej, w której funkcjonują - mówi Arkadiusz Cyman. - To zresztą sprawdzona metoda – wywołać burzę we własnej bańce, sprowokować reakcję atakowanego, która pozwoli przenieść dyskusję na o wiele szersze forum. Świetnie nadają się do tego absurdalne postulaty, których nie można traktować poważnie – jak właśnie domaganie się zakazu reklamy produktów mlecznych. Trzecim elementem jest gra na emocjach (takich jak rzekoma troska o los cieląt), bowiem na tym polu branża mleczarska, przywiązana do pewnych racjonalnych przekazów, nie jest w stanie „przelicytować” swoich adwersarzy - twierdzi ekspert.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak odpowiadać na te ataki? Jego zdaniem, najpierw należy dogłębnie i ze spokojem przeanalizować jakim orężem posługują się przeciwnicy i na jakich polach przeprowadzają swoją ofensywę. Następnie trzeba dokonać przeglądu własnego arsenału, czyli sprawdzić jakimi prawdziwymi i atrakcyjnymi przekazami dysponuje branża. Tutaj ukłon w stronę akcji „Dziękujemy, że pijecie mleko”, bo rodziny hodowców, ich praca i autentyczne emocje, to jeden z największych atutów polskiego mleczarstwa.
- Ta analiza powinna dać odpowiedź na kilka pytań, takich jak: Na które zarzuty musi zostać udzielona odpowiedź? Które argumenty mleczarstwa mają szansę przekonać konsumentów? W jakich obszarach można prowadzić własną aktywną komunikację, która nie będzie wyłącznie reakcją na działania drugiej strony? Z kim warto rozmawiać – także po przeciwnej stronie (to ważne, bo dialog legitymizuje oponenta i nie każdy na to zasługuje)? Z kim współpracować? Jak osiągnąć odpowiednią równowagę pomiędzy przywiązaniem do faktów i rzetelnej wiedzy a emocjami? W ten sposób powinna powstać strategia komunikacji, realizowana później z konsekwencją i wytrwałością, bo efekty nie przyjdą od razu. Trzeba też zadbać o to, żeby podejmowane przez różne podmioty działania były spójne, co nie jest łatwe i przez co raczej powinny zajmować się tym organizacje branżowe, a nie działające w pojedynkę firmy - mówi doradca komunikacyjny z firmy Above Communications.

więcej informacji:

Arkadiusz Cyman RSS ALERT    /    Czarny PR mleka RSS ALERT    /    promocja mleka RSS ALERT    /    zakaz reklamy nabiału RSS ALERT

KOMENTARZE (14)

  • sylwek 2021-03-23 11:11:21
    Mleko ma bardzo zły stosunek kwasów omega 3 do omega 6, a to jest baardzo szkodliwe. Krowy, które dają mleko jedzą rozmaite szkodliwe paszy, a nawet mączkę kostną, (zmielone kości innych krów i świń) a więc nie tylko człowiek sprawił, że te zwierzęta stały się mięsożercami, ale nawet kanibalami. Dodatkowo krowy te są szpikowane hormonami i antybiotykami, które póżniej wraz z wypitym mlekiem trafiają do naszej krwi, co osłabia nasz układ odpornościowy. We krwi wegan jest brak antybiotyków, we krwi mięsozerców i ludzi co jedzą nabiał, jest masa antybiotyków. Dodatkowo, te krowy nigdy nie widziały prawdziwej łąki. Nowotwory, nadciśnienie, alzheimer, parkinson, otyłość itp. te choroby są spowodowane mięsem i nabiałem. Olej rzepakowy i olej lniany mają bardzo doby stosunek tyk kwasów.
    • Technolog 2021-03-23 13:12:27
      Jakie bzdury :D, wiesz coś na temat testów na antybiotyki w skupach? Mleka jest jednym z lepiej przebadanych produktów na m.in. obecność antybiotyków. Widać, że nie masz doczynienia z chemią żywności/ technologią żywności... ani kszty merytorycznej wiedzy tylko jakieś bzdury wyssane z wege palca. Polecam najpierw się dokształcić A następnie udzielać się w danym temacie zamiast szerzyć dezinformację. Chyba, że Ci za to płacą
    • Lk 2021-03-24 11:13:12
      Mączka mięsno-kostna jest zakazana od jakichś 20 lat, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Wszystkie obiektywne badania świadczą za obecnością nabiału w diecie, a że lobby roślinne zleca badania z góry założonymi wynikami to ogłupia się społeczeństwo kłamstwem.
  • Obserwator 2021-03-23 14:57:39
    Człowieku co Ty wygadujesz!Jakie efekty przyniosło dziękujemy ze pijecie mleko?Tyle milionów poszło i ci z tego.
    • Arkadiusz Cyman 2021-03-23 23:02:07
      Szanowny Panie! Proszę zauważyć, że w żaden sposób nie wypowiadałem się na temat efektów kampanii "Dziękujemy, że pijecie mleko". Nie mogłem tego uczynić, albowiem nie posiadam odpowiednich informacji na temat budżetu tej akcji, jej założeń ani uzyskanych rezultatów, rozumianych jako liczba publikacji czy liczba osób, do których udało się dotrzeć z określonymi przekazami. W związku z tym nie mogę dokonać rzetelnej oceny. Zgadzam się natomiast z jej organizatorami co do podstawowej kwestii. Pokazywanie rodzin hodowców (bo produkcja mleka to w Polsce głównie biznes rodzinny), ich pracy oraz wdzięczności żywionej wobec konsumentów to jeden ze sposobów na wzmocnienie wizerunku branży mleczarskiej i produktów mlecznych. Stąd też w mojej wypowiedzi pojawiło się odniesienie do tej kampanii. Pozdrawiam serdecznie Arkadiusz Cyman
  • sylwek 2021-03-23 20:29:18
    Technolog, przykro mi, ale albo masz psychologiczne wyparcie, ale de facto nie wiesz, jak rzeczy się mają. Nieco naprowadzę. FDA monitoruje transfer antybiotyków, 80 % idzie do przemysłu mięsnego, a później ludzie nieświadomie wchłaniają z mlekiem i mięsem te antybiotyki, stąd powszechne osłabienie odporności u tzw. ludzi cywilizowanych, np w Afryce prawie nie ma covidu, bo tam inaczej ludzie jedzą, nie jedzą tyle mięsa i nabiału, mają zatem silniejsze układy odpornościowe. Wejdź na strone WHO, jest jak byk napisane, że ludzie spożywający mięso i nabiał, są wielekrotnie bardziej narażeni na cukrzyce, nowotwory, parkinsona, alzheimera, nadciśnienie, depresje i szereg innych, tzw. cywilizacyjnych chorób. Poza tym, produkcja zwierzęca jest jedną z największych przyczyn zanieczyszczenia środowiska i wyniszczania ekosystemów. Hodowla bydła odpowiada za 80% wycinki lasów deszczowych w Ameryce Południowej
  • sylwek 2021-03-23 20:41:46
    no i jest mnóstwo naukowych ksiazek o szkodliwości mięsa i nabiału, np: "Antyrak" "Jak nie umrzeć przedwcześnie. Co jeść, aby dłużej cieszyć się zdrowiem" dodatkowo: według największej na świecie organizacji zrzeszających specjalistów od odżywiania: "It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. Well-planned vegetarian diets are appropriate for individuals during all stages of the life cycle, including pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence, and for athletes". pozdrawiam
    • Zbyszek Kmieć 2021-03-24 09:35:03
      Naukowych? Te tytuły z nauką nie mają nic wspólnego
      • sylwek 2021-03-24 12:14:00
        Weź proszę do ręki jedna z pozycji, a zobaczysz jak obszerna jest bibliografia naukowa. W drugiej pozycji jest kilkaset naukowych odniesień. Mięso i nabiał szkodzi, i to jest fakt naukowy. Nawet WHO o tym pisze na swojej stronie. pozdrawiam
  • sylwek 2021-03-23 20:44:02
    no i polecam film Dominion (2018) (jest na vimeo) oraz Earthlings - Ziemianie, jest na CDA. pozdrawiam
    • cukrownik 2021-03-26 14:43:19
      Myli pan dwie rzeczy - ten artykul mowi o mleku, wiec nabiale, nie miesie. Pan przytacza artykuly/pozycje mowiace o szkodliwosci jedzenia miesa. Ma pan dane dla osob, ktore nie jedza miesa ale spozywaja nabial, albo odwrotnie - jedza mieso, ale nie spozywaja nabialu? Poza tym sorry - ale co maja producenci mleka w Polsce do czynienia z wycinka lasow brazylijskich? Mowi pan o maczce sojowej? O czym wlasciwie pan mowi? Wiekszosc tego co pan mowi moze ma zastosowanie do produkcji mleka w USA, ale nie w Polsce (maczki kostne jako jedna z tych rzeczy). Europa to nie USA jeszcze i antybiotyki nie sa w tak szerokim stosowaniu, a nadzor nad produkcja zywnosci jest znacznie wiekszy.
      • daniel 2021-03-26 23:27:14
        niestety ale Pan Sylwek ma rację, Czytalem te książki. Mięso u nabiał są bardzo szkodliwe. pozdrawiam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!