Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

KE nie ma pomysłu na kryzys w mleczarstwie

Ani komisarz Phil Hogan, ani Komisja Europejska nie ma pomysłu co zrobić w związku z kryzysem w branży mleczarskiej – powiedział Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

KE nie ma pomysłu na kryzys w mleczarstwie
Waldemar Broś, prezes KZSM /fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 04-02-2016, 09:27

Podczas sympozjum zorganizowanego w siedzibie KZSM w 3. lutego br. omawiano sytuację na rynku mleczarskim. Prezes Broś przedstawił aktualne wskaźniki i dane dotyczące rynku mleka. Wskazywał, że sytuacja jest niezwykle trudna i jest potrzebna interwencja na rynku. - Niestety Komisja Europejska do tej pory nie zdefiniowała co to jest kryzys. Nie zrobiła tego, bo tak jest jej wygodnie, jeśli nie ma jasnej definicji, to wszelkie działania są podejmowane uznaniowo. Od lat domagamy się jasnego określenia definicji kryzysu – podkreślał prezes Broś.

W jego opinii, po to są określone zapisy w dokumentach o polityce rolnej 2014-2020, aby móc z nich korzystać, gdy zachodzi taka potrzeba. - Musimy być bardziej roszczeniowi wobec Komisji Europejskiej. Trzeba stanowczo domagać się interwencji na rynku, a także urealnienia cen interwencyjnych – mówił Waldemar Broś.

Wskazał na znaczny spadek rentowności przedsiębiorstw mleczarskich. Według przedstawionych danych, w 2015 roku wyniosła ona 1,7 proc., w roku 2014 – 1,08 proc., ale w 2013, przed kryzysem, rentowność w mleczarstwie wynosiła 2,13 proc. - To pokazuje, że działania wspierające rynek mleka są koniecznością. Obecna sytuacja nie zadowala nikogo – ani rolników, ani przedsiębiorców – mówił prezes KZSM. - Interwencja jest konieczna. Im wcześniej tym skutki kryzysu będą mniej dotkliwe – mówił prezes Broś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Broś RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    kryzys mleczarstwa RSS ALERT    /    rynek mleka RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT    /    interwencja na rynku mleka RSS ALERT    /    Phil Hogan RSS ALERT    /    rentowność mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!