• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Koncern Danon spiera się o swój spot z Radą Reklamy

W tej walce stoją naprzeciw siebie: potężny koncern Danone i rodzic, któremu nie spodobała się reklama Actimela. Jego zdaniem dzieli ona dzieci na lepsze - te, które piją jogurt - i gorsze - które tego nie robią. Eksperci z Rady Reklamy przyznali mu rację. Danone odwołuje się od decyzji: - Nie może być tak, że jedna osoba może podważyć imię naszej firmy - pisze Metro.
  • Autor: Metro
  • Data: 30-03-2009, 08:59

Przychodnia lekarska. Rodzice z dziećmi czekają na wizytę. Nagle widzimy chłopca, który czeka na mamę - pracownika przychodni. Składa origami, wzbudza ciekawość dzieci i rodziców. Z gabinetu wychodzi jego mama, przekazuje mu klucz od mieszkania, którego zapomniał. Chłopiec i jego mama są uśmiechnięci, piją actimel. I jeszcze jeden szczegół: oboje są przedstawieni w kolorze. Za to pacjenci oczekujący na wizytę lekarską są czarno-biali. Ten obrazek to jedna z reklam telewizyjnych Actimela firmy Danone, która po raz ostatni wyświetlana była w ub. roku. Wszyscy by o niej zapomnieli, gdyby nie rodzic, któremu reklama się nie spodobała. - W spocie wyraźnie widać kolorowe dziecko pijące actimel i inne dzieci które są czarno-białe i smutne. Reklama sugeruje, że bez Actimela dzieci będą niekolorowe, nieszczęśliwe i gorsze - napisał w skardze do Związku Stowarzyszeń "Rada Reklamy", która stoi w naszym kraju na straży przestrzegania etyki w reklamach.

Rada zaprosiła do siebie przedstawicieli Danone, by odnieśli się do zarzutów. W raporcie ze spotkania opublikowanym na witrynie internetowej Rady można przeczytać, że według koncernu barwy użyte w reklamie "to tylko narzędzie ekspresji artystycznej", że głównych bohaterów przedstawiono w intensywniejszych kolorach, by "wysunąć ich na pierwszy plan", a dzieci występujące w reklamie jako tło wcale nie są smutne.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Rada nie zgodziła się z wyjaśnieniami Danone. 20 stycznia br. jej eksperci orzekli, że klip narusza normy etyczne. - Kodeks Etyki Reklamy mówi wyraźnie, że "reklamy skierowane do dzieci lub młodzieży nie mogą zawierać przekazu, że posiadanie lub używanie produktu zapewni im przewagę społeczną lub psychologiczną nad innymi. ani że nieposiadanie tego produktu odniesie skutek przeciwny". Rada uznała, że reklama sugeruje, iż spożywanie Actimela zapewnia chłopcu przewagę społeczną nad innymi - mówi Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora Rady Reklamy.

Danone nie dał za wygraną i złożył odwołanie, choć jak wyjaśnia Przemysław Pohrybieniuk, rzecznik Danone, feralna reklama nie jest już emitowana od grudnia. - To, o co walczymy, to dobre imię naszej firmy, które niesprawiedliwie zostało nadszarpnięte. Proszę zwrócić uwagę, jaka jest szkodliwość społeczna naszego wideo: Znalazła się jedna osoba, której reklama się nie spodobała. I to wystarczyło, żeby zebrał się zespół Rady, przepytywał nas, w końcu wydał decyzję. A my się z nią po prostu nie zgadzamy.

Rada Reklamy zajmie się odwołaniem może nawet w przyszłym tygodniu. - Ale tylko i wyłącznie jeśli firma przedstawi jakieś nowe argumenty czy dowody. Jeśli takich nie będzie, nasza decyzja będzie ostateczna - mówi Drozdowski.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Instytut Mleczarstwa 2009-03-30 14:57:11

    Nareszcie ktoś zdecydował się na działanie! Reklamy Danone od dawna są nieuczciwe, także zachwalanie Actimela bez dowodów zdrowotnych jest nieuczciwą konkurencją! Kolejny będzie Hochland, który od lat konsekwentnie wykorzystuje dzieci do reklam serów topionych, o wątpliwej reputacji zdrowotnej! Koncerny zagraniczne panoszą się i trzeba poddać to rzetelnej ocenie!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!