• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich

- Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz, menedżer produktu w firmie Hortimex.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-05-2018, 11:54
Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich
fot. shutterstock.com

W ostatnim czasie silnie kreowane przez media jest zdrowe odżywianie. Influenserzy wskazują nam pewien wzorzec doskonałości - trening oraz dieta to dwa nieodłączne elementy ciężkiej drogi do osiągnięcia zamierzonego celu. W Europie w ciągu dekady liczba osób dotkniętych otyłością zwiększyła się od 15 do 25 proc. W Polsce stwierdza się ją u 19 proc. osób. Jeśli dodamy do tego nadwagę, problem dotyczy aż 15,7 mln Polaków.

- Ograniczanie bądź eliminacja cukru i tłuszczu to podstawowy krok, aby redukować otyłość u społeczeństwa. Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

I dodaje, że producenci do redukcji cukru używają głównie krótkołańcuchowych inulin z cykorii zwanych oligofruktozami, a do redukcji zawartości tłuszczu najczęściej proponowane są inuliny długołańcuchowe, bądź odpowiednie skrobie natywne - właściwościami imitujące cząsteczki tłuszczu.


Redukcja cukru wydaje się zadaniem dość karkołomnym. Okazuje się bowiem, że zastępowanie go słodzikami nie działa w stu procentach. Mimo iż przemysł poszukuje alternatyw, okazuje się, że profil smakowy cukru trudny jest do skopiowania. To dlatego nawet ciesząca się dobrą opinią konsumentów stewia (a właściwie: glikozyd stewiolowy) nie zyskuje szerokiej popularności.

W związku z natężeniem trendów prozdrowotnych, coraz większą popularność zdobywają również produkty funkcjonalne. Wspomagają zachowanie i wzmacnianie zdrowia oraz dobre samopoczucie. - Konsumenci poszukują rozwiązań dopasowanych do własnych upodobań żywieniowych, aktywnych składników wpływających na poprawę trawienia, wzmocnienie kości, odporności oraz takich które dostarczą witaminy i minerały – podkreśla Marek Dobosz.

Wzrasta również zainteresowanie produktami jak najmniej przetworzonymi. Taką możliwość daje nam żywność naturalna. – Konsumenci uważają, że produkty pozbawione sztucznych dodatków są zdrowsze. Co więcej, jak pokazują przeprowadzone badania, są w stanie zapłacić więcej za produkt z naturalnym składem, mimo utraty specyficznych właściwości uzyskanych dzięki dodatkom (np. krótsza data przydatności, jednolita konsystencja, smak czy zapach) – podkreśla Marek Dobosz.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!