• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych

- W tej chwili konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych, ale zmienia się mentalność i świadomość odbiorców. Jest ona zdecydowanie wyższa w wielkich ośrodkach miejskich - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Barbara Maciejewska, z SM Sudowia.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-01-2009, 12:34
Konsumenci podchodzą z dystansem do produktów funkcjonalnych

Spółdzielnia Mleczarska Sudowia z Suwałk pod koniec 2008 r. wprowadziła na rynek masło wzbogacone kwasami z grupy Omega 3. Od 2004 roku spółdzielnia sprzedaje mleko z tymi kwasami. - W tym momencie produkty z kwasami Omega3 nie sprzedają się na takim poziomie, na jakim byśmy chcieli, ale jesteśmy przekonani, że w niedalekiej perspektywie staną się one przebojem rynkowym. Wraz ze wzrostem dochodów, ludzie kupują coraz lepsze produkty - mówi Barbara Maciejewska.

Oferując mleko O! i Osełkę O! z Omegą 3, Sudowia wychodzi naprzeciw potrzebom człowieka w zakresie zdrowego odżywiania i zapobiegania przez to chorobom cywilizacyjnym. Potrzeby te są potwierczone zaleceniami ministrów zdrowia Unii Europejskiej w dokumencie "Promocja Zdrowego Serca, Europejski Consensus" z 2004 r.

Wielonienasycone, długołańcuchowe kwasy tłuszczowe z grupy Omega 3, szczególnie w kwasy określone symbolami DHA i EPA, wyraźnie obniżają ryzyko zawałów serca, korzystnie regulują poziom glicerydów, cholesterolu (LDL, HDL) przez co zmniejszają możliwość występowania zmian miażdżycowych. Kwasy te, łącznie z dodanymi witaminami, w znaczący sposób wzmacniają układ odpornościowy organizmu i spełniają funkcję tak zwanych wymiataczy wolnych rodników, bardzo szkodliwych dla zdrowia.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • J.CH. 2009-01-24 11:28:58

    Producenci podstawowych produktow takich jak, pieczywo, maslo,wedliny, przescigaja sie w pomyslach polepszania wartosci pro-zdrowotnych produktow. Ida za moda. Teraz mamy Omege-3 i 6 w produktach wysokoprzetworzonych takich jak w majonezach, wedlinie, pieczywie,mleku. Choc sa produkty w ktorych te kwasy wystepuja w sposob naturalny. Producenci dodajac sztucznie kwasy, zapominaja ze kazdy produkt wnosi do naszej diety jakas wartosc biologiczna. Choc produkty traca wiele wartosciowych skladnikow w procesie produkcji. Przesada nie jest wskazana w zadna strone. Wartosc produktu, to walory naturalne charakterystyczne dla danego produktu. Pro-zdrowotnosc to mininmalizowanie szkodliwosci chemii i konserwantow uzywanej w zywnosci i surowcach. Stosowanie dodatkow funkcjonalnych wzbogacajacych wartosc zywieniowa musi uwzgledniac fakt, ze nie samym pieczywem, mlekiem, czy wedllina czlowiek zyje. Dieta musi wiec uwzgledniac wiele czynnikow i odpowiadac na indywidualne potrzeby kazdego klienta.

    Odpowiedz
  • JANIK 2009-02-24 16:21:08

    Chciałam to masło kupić , ale nie wiem gdzie , w sklepie mówią , ze nie ma w hurtowni pozdrawiam Irena WROCŁAW

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!