• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Konsumenci szukają żywności jak najbardziej naturalnej

Konsumenci dbający o zdrowie, powinni na sklepowych półkach szukać żywności wysokiej jakości oznaczonej „Bez GMO" lub „Wyprodukowano bez stosowania GMO". Tylko sięgając po certyfikowaną żywność, mają pewność, że spożywane przez nich produkty rzeczywiście nie zawierają genetycznie zmodyfikowanych organizmów.
  • Autor: portalspożywczy.pl/PIM
  • Data: 21-04-2021, 11:38
Konsumenci szukają żywności jak najbardziej naturalnej
Konsumenci szukają żywności jak najbardziej naturalnej
  • Wybierając certyfikowane produkty wolne od GMO, konsumenci mogą wykluczyć ryzyko spożywania genetycznie zmodyfikowanej żywności.
  • Sięgając po jogurt lub serek, nie wiemy z jakiego mleka został wyprodukowany - czy krowy były karmione paszami zawierającymi GMO. Tych informacji nie znajdziemy bowiem na opakowaniu produktu.
  • Sygnał idzie od konsumentów, którzy chcą się zdrowo odżywiać, poszukują żywności jak najbardziej naturalnej - nie tylko produktów bez GMO, ale także bez antybiotyków, ekologicznej

Jest to istotne zwłaszcza w przypadku żywności pochodzenia zwierzęcego, gdyż producenci nie muszą zamieszczać na opakowaniach informacji, że zwierzęta były karmione paszami zawierającymi GMO.

Wybierając certyfikowane produkty wolne od GMO, konsumenci mogą wykluczyć ryzyko spożywania genetycznie zmodyfikowanej żywności, której na świecie systematycznie przybywa, gdyż rośnie powierzchnia upraw GM. Powstanie nowego rodzaju roślin - modyfikowanych genetycznie - stało się możliwe dzięki rozwojowi biotechnologii i inżynierii genetycznej. Dzięki wprowadzeniu genów z innych gatunków, możliwe było m.in. uzyskanie roślin odpornych na wirusy, pestycydy czy szkodniki. Choć w Europie, zwłaszcza w krajach Unii Europejskiej, obserwuje się odmienną tendencję niż na pozostałych kontynentach (powierzchnia upraw roślin GM się zmniejsza), to również i tutaj, na sklepowych półkach, nie brakuje żywności zawierającej GMO - np. z dodawaną do wielu różnych produktów importowaną, genetycznie zmodyfikowaną soją.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Sięgając po jogurt lub serek, nie wiemy z jakiego mleka został wyprodukowany - czy krowy były karmione paszami zawierającymi GMO. Tych informacji nie znajdziemy bowiem na opakowaniu produktu. Jeśli na etykietach artykułów mleczarskich nie ma oznaczenia „Wyprodukowano bez stosowania GMO" , to prawdopodobieństwo, że do produkcji zostało wykorzystane mleko od krów karmionych paszami zawierającymi genetycznie zmodyfikowane organizmy jest bardzo duże. Dlaczego? Ponad 80% światowej produkcji soi stanowią odmiany, które zostały zmodyfikowane genetycznie. Tymczasem to właśnie importowana soja jest głównym źródłem białka w paszach dla zwierząt - nie tylko bydła, ale także trzody chlewnej czy drobiu. Najpopularniejsza jest soja z modyfikacją genetyczną polegającą na nabyciu odporności na działanie herbicydu, którego czynnym składnikiem jest glifosat - środek powszechnie stosowany do walki z chwastami. Uprawiane są też GM odmiany soi odporne na szkodniki, a także o zmienionej zawartości kwasów tłuszczowych. Natomiast jeśli wybierzemy jogurt lub serek, na opakowaniu którego znajduje się zapis „Wyprodukowano bez stosowania GMO", oznacza to, że powstał z mleka od krów karmionych paszami niezawierającymi genetycznie zmodyfikowanych organizmów, a GMO zostało wykluczone na każdym etapie produkcji. Dostawcy mleka do zakładów mleczarskich posiadających certyfikaty „Bez GMO" mogą kupować pasze tylko u certyfikowanych producentów, których z każdym rokiem przybywa.

- Trend bez GMO jest widoczny - mówi Marta Guzewicz, kierownik ds. zapewnienia jakości w DSM Nutritional Products, zajmującej się produkcją pasz, która posiada certyfikat „Bez GMO" według standardu Polskiej Izby Mleka. - Klienci często pytają o certyfikat, można powiedzieć, że dziś jest on już standardem, po prostu trzeba go mieć.

Zauważa, że sygnał idzie od konsumentów, którzy chcą się zdrowo odżywiać, poszukują żywności jak najbardziej naturalnej - nie tylko produktów bez GMO, ale także bez antybiotyków, ekologicznej. A firmy starają się sprostać tym oczekiwaniom.

Kampania „Wolne od GMO" realizowana jest przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!