Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

KZSM ma uwagi do rozporządzenia o Funduszach Promocji

KZSM uważa, że obecny projekt wymaga zmian. Swoje propozycje przedstawił ministerstwu rolnictwa. Generalnie Związek postuluje, aby utrzymane zostały sprawdzone rozwiązania z Funduszu Promocji Mleka.

KZSM ma uwagi do rozporządzenia o Funduszach Promocji

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 15-01-2010, 11:26

Zapisany w projekcie rozporządzenia trzymiesięczny termin składania wniosków o przyznanie środków finansowych jest dla KZSM-u nie do przyjęcia. Związek argumentuje to faktem, że często wnioskodawca nie jest w stanie dokładnie określić terminu przedsięwzięcia. Zamiast okresu trzymiesięcznego, Związek proponuje jeden miesiąc przed miesiącem rozpoczęcia realizacji działania.

KZSM chciałby także, aby został dokładnie określony termin i sposób, w jaki będzie publikowany zatwierdzony przez Komisję Plan Finansowy, lub sposób powiadomienia organizacji o terminie przyjęcia Planu, gdyż przy 14 dniowym terminie składania wniosków na pierwszy kwartał kolejnego roku, każdy dzień zwłoki może skutkować opóźnieniem w składaniu wniosków. Związek uważa za słuszne, aby w przypadku przesyłki pocztowej za datę wpływu wniosku została uznana data stempla pocztowego.

Ponadto, Związek zwraca uwagę, że w projekcie rozporządzenia nie jest określony nieprzekraczalny termin przyjmowania przez Komisje Zarządzające Planów Finansowych. Organizacja uważa, że taki obowiązek winien być wpisany do rozporządzenia.

Związkowi nie podoba się także sześć-dziesięciodniowy termin rozpatrywania wniosku. Mając na uwadze siedmiodniowy termin podejmowania decyzji o udzieleniu wsparcia i trzydziestodniowy termin wypłaty ewentualnych zaliczek, może to skutkować wypłacaniem zaliczki na dane przedsięwzięcie już po jego zakończeniu. KZSM proponuje skrócenie czasu rozpatrywania wniosku do 30 dni i wypłaty zaliczki do 14 dni lub najdalej do pierwszego dnia miesiąca, w którym rozpocznie się dane przedsięwzięcie.

KZSM proponuje również trzydziestodniowy termin wypłaty wsparcia od dnia złożenia wniosku. Zapisany w projekcie termin 60 dni jest zbyt długi i może skutkować utratą płynności finansowej przez organizację przy realizacji dużych przedsięwzięć.

To tylko wybrane problemy i zmiany zapisane w piśmie skierowanym przez KZSM do ministerstwa rolnictwa. W rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Waldemar Broś, prezes KZSM, powiedział, że zależy mu aby powyższe uwagi zostały przez resort uwzględnione, ale także na tym aby rozporządzenie weszło w życie jak najszybciej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Broś RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    fundusze promocji RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!