• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

KZSM napomina sieci handlowe

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich wystosował pismo do głównych sieci handlowych działających w Polsce, w którym przypomina przepisy dot. nieuczciwej konkurencji i apeluje o ich przestrzeganie.
  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2010, 11:07
KZSM napomina sieci handlowe

W piśmie tym czytamy, że jednym z zadań KZSM jest dbałość propagowanie zasad uczciwej konkurencji na rynkach mleka i jego przetworów oraz podejmowanie działań zmierzających do zachowania otwartości tych rynków. Wolna i uczciwa konkurencja na rynkach mleka i jego przetworów przesądza o rozwoju przemysłu mleczarskiego w Polsce.

Obserwując tendencje panujące na rynkach, KZSM z niepokojem odnotowuje sygnalizowany przez swoich członków problem nasilających się w ostatnim czasie praktyk dystrybuowania dostarczanych przez członków KZSM produktów mleczarskich po cenach niższych od cen zakupu
tych towarów - piszą autorzy listu.

Zgodnie z art.9 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zakazane jest nadużywanie pozycji dominującej na rynku właściwym przez jednego lub kilku przedsiębiorców, które w szczególności może polegać na bezpośrednim lub pośrednim narzucaniu nieuczciwych cen,
W tym cen nadmiernie wygórowanych albo rażąco niskich, odległych terminów płatności lub innych warunków zakupu albo sprzedaży towarów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wyrażamy nadzieję, - czytamy - że w swojej działalności będą Państwo przestrzegać zasad poszanowania wolnej i uczciwej konkurencji, budując stosunki handlowe z członkami KZSM w duchu dobrych obyczajów oraz poszanowania wskazanych powyżej interesów. KZSM będzie podejmował działania prawne zmierzające do zwalczania zagrożeń wolnej i uczciwej konkurencji na rynkach produkcji i sprzedaży wyrobów mleczarskich, W tym wspomagać dostępnymi prawnie środkami swoich członków w walce z ograniczeniami konkurencji i przejawami nieuczciwej konkurencji.

Pismo podpisali Waldemar Broś, prezes KZSM oraz Stanisław Wieczorek, wiceprezes KZSM, a zostało wysłane do Auchan Polska Sp. z o.o., Carrefour Polska Sp. z o.o., Kaufland Polska Markety Sp. z o.o., Polo Market Sp. z o.o., Real Sp. z o'o. oraz Tesco Polska Sp. z o.o.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Sebastian. 2010-05-20 12:10:25

    (Abstrahując od przedmiotu wypowiedzi) Jakże klasyczny przykład wypowiedzi, w której najpierw ładnie się prosi z uśmiechem na twarzy, bazując na dobrych relacjach, itp., by na końcu dowalić karami. Jeżeli już straszyć, to porządnie, wtedy owszem dotrze do mniej zainteresowanych. Jeżeli prosić, to bez straszaków, bo ci zainteresowani obrócą się na pięcie.

    Odpowiedz
  • Liberał 2010-05-21 12:30:39

    Yyyy - ja tu czegoś nie rozumiem - albo Prezes Broś walczy o to by sieci sprzedawał towar drożej (z tego przyjdzie mleczarniom?), albo dziennikarze coś pokręcili.

    Odpowiedz
  • Pepe 2010-05-22 22:31:54

    To jest straszenie babci kożuchem

    Odpowiedz
  • L'Osservatore 2010-05-22 23:13:27

    To jest zagrywka, która ma tylko pokazać, że KZSM robi nie COŚ a COKOLWIEK... Co to ma być? Broś listy pisze... Tydzień temu do Polsatu coś wysyłał, bo mu się materiał o mleku w \"Wydarzeniach\" nie podobał... Do pisania listów sprowadzamy jedyną działalność organizacji branżowych? To jest tak siermiężne, że aż trudne do skomentowania. Gdzie tu nowoczesny lobbing? Za co to te jego firmy płacą składki?!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!