• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Müller rozpoczyna wojnę na jogurtowym rynku w Polsce

Theo Müller, właściciel niemieckiej Grupy Müller. W ciągu niemal 40 lat przekształcił lokalną firmę mleczarską w czołowego gracza w Europie. Kolejny cel: zdobyć polski rynek - donosi Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 15-01-2009, 08:30

Należącą do Theo Müllera firmę założył w 1896 r. jego dziadekSwój plan wprowadza w życie ostrożnie i bez pośpiechu. Polska jest jednym z ostatnich krajów w Europie Środkowo-Wschodniej, do którego zdecydował się wejść ze swoimi jogurtami i deserami. Ze względu na wielkość i znaczenie naszego rynku chciał zdobyć najpierw doświadczenia w innych krajach regionu, m.in. w Czechach i na Słowacji.

Na razie nie planuje przejęć ani budowy fabryki w Polsce. Ewentualna zmiana decyzji zależeć będzie od tego, czy uda mu się pokonać konkurentów i odebrać im część udziałów w rynku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

69-letni Theo Müller - nazywany bawarskim baronem - bywa porywczy i uparty. W branży uważa się, że szczególnie ta druga cecha pozwoliła mu zbudować mleczarskie imperium, w którym pracuje ok. 5 tys. osób, a roczne obroty przekraczają 2 mld euro. Rocznie firma przerabia ponad 2 mld litrów mleka.

Początki należącej do niego firmy sięgają 1896 r. Założył ją w bawarskim Aretsried jego dziadek Ludwig Müller. Theo przejął firmę w 1971 r. Był to wówczas lokalny zakład zatrudniający zaledwie cztery osoby.

Müller pierwszych kilkanaście lat poświęcił na zdobywanie niemieckiego rynku. Inwestował m.in. w reklamę, zatrudniając do niej piłkarską gwiazdę Gerda Müllera. Po sześciu latach od przejęcia sterów przez Theo firma przyniosła 25 mln marek przychodów.

W latach 80. stworzył także firmę transportową oraz zakład produkujący opakowania. Obecnie do grupy Müller należy też firma przetwarzająca owoce. Zajmuje ona drugie miejsce na rynku niemieckim i trzecie w Europie.

W 1987 r. Theo Müller zdecydował się wejść na rynek brytyjski, gdzie obecnie sprzedaje najwięcej jogurtów i deserów mlecznych. W 1992 r. zbudował swoją fabrykę w Market Drayton. Oprócz niej ma także trzy zakłady w Niemczech. Największy z nich położony jest w Leppersdorf, niedaleko Drezna. Müller przejął go w 1994 r. Na jego wyposażenie wydał w 2001 r. 400 mln euro.

Znaczące miejsca na rynku firma z Bawarii zajmuje także w Holandii i Włoszech. W 2007 r. jej właściciel zdecydował się wyjść ze swoimi produktami poza Europę, do Izraela.

Nie wszystkie działania Müllera budzą podziw. Kilka lat temu Greenpeace oskarżyło go, że wykorzystuje w swojej firmie mleko od krów karmionych paszą modyfikowaną genetycznie. Ekolodzy rozpoczęli wówczas przeciw niemu szeroko zakrojoną akcję. Na produktach firmy w supermarketach pojawiły się naklejki zniechęcające do ich kupowania. Sprawa zakończyła się w sądzie.

W ubiegłym roku kontrowersje wzbudziło zerwanie przez Müllera umów z farmerami i obniżenie cen dostarczanego przez nich mleka. Cięcia zakończyły się protestami przed siedzibą koncernu.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!