Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Małe mleczarnie nie doceniają marketingu

Głównym grzechem zarządów wielu małych i średnich mleczarni jest przekonanie, że nakłady na marketing, to bieżące koszty, które trzeba trzymać w ryzach, a nie inwestycja, która zadecyduje o przyszłości - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek i Polskiej Izby Mleka.

Małe mleczarnie nie doceniają marketingu
Edward Bajko, prezes Spomleku i Polskiej Izby Mleka

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 01-04-2021, 14:16
  • Naturalnym partnerem dla lokalnych mleczarni jest rozdrobniony, niezależny, lokalny handel.
  • Wyzwaniem dla lokalnych mleczarni jest, by stały się nowoczesnym partnerem dla nowoczesnego handlu.
  • Inwestycje w marketing, to również inwestycje w ludzi, którzy się nim profesjonalnie zajmą.

Zwraca uwagę, że nakłady inwestycyjne i uwagę koncentrują więc w obszarze produkcyjnym, a w rezultacie mamy często nieduże, ale bardzo nowoczesne technologicznie mleczarnie, które produkują doskonałe wyroby i nie są w stanie ich sprzedać. Naturalnym partnerem dla lokalnych mleczarni był przed laty rozdrobniony, niezależny, lokalny handel. To miało wiele zalet, ale się zmieniło bezpowrotnie i nie ma sensu obrażać się na rząd, że dopuścił do dominacji sieci handlowych albo konsumentów, że tam robią zakupy.

- Wiele badań pokazuje, że konsumenci chcą lokalnych lub regionalnych produktów i handel usieciowiony doskonale zdaje sobie z tego sprawę, klimat dla małych mleczarnie jest sprzyjający. Wyzwaniem dla lokalnych mleczarni jest, by stały się nowoczesnym partnerem dla nowoczesnego handlu. Nakłady na marketing, to nie są tylko nakłady na reklamę skierowaną do konsumentów. Lokalne mleczarnie nawet nie muszą się w lokalnej społeczności specjalnie reklamować, bo konsumenci chyba jeszcze nie zdążyli o nich zapomnieć. Chodzi o to, by sprostać wymaganiom współczesnego handlu w zakresie logistyki, standardów jakości, opakowań, elastyczności w realizacji zamówień, profesjonalnego kontaktu z handlowcami i działami rozliczeń finansowych. Jeżeli jedyną osobą decyzyjną do bieżących kontaktów w sprawach handlowych ma być prezes mleczarni, a sprawach rozliczeń finansowych główna księgowa, to nic z tego nie będzie. Inwestycje w marketing, to również inwestycje w ludzi, którzy profesjonalnie zajmą się całym procesem sprzedaży i logistyki - mówi prezes Bajko.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- To jest specjalistyczna wiedza, a i talent jest pożądany. Wiem, że część mleczarni liczy na administracyjny nakaz sprzedaży w sieciach handlowych produktów regionalnych. Pojawiła się nawet propozycja, by nakazać sklepom pod groźbą kary stworzenie „półki regionalnej” o określonej w metrach bieżących długości - mówi Edward Bajko.

- Dopóki lokalne mleczarnie będą na taki nakaz czekać, to duże mleczarnie mogą spać spokojnie - dodaje.

Jesteś producentem artykułów mleczarskich (np. sera) lub eksporterem? Chcesz sprzedać lub kupić jogurty? Dodaj swoje ogłoszenie kupna/sprzedaży w naszym nowym serwisie Giełda Rolna!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    marketing firm mleczarskich RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Mati 2021-04-01 20:41:01
    A po co wydawać w małej firmie na marketing jak można na Prezesa ???
  • krytyk 2021-04-02 10:18:10
    Pan Bajko to ciągle kogoś krytykuje...małych za to, dużych za tamto...a co on takiego uczynił dla tego mleczartswa? ja tego nie rozumie czemu on wszystkich tak poucza
  • maniak 2021-04-03 07:28:52
    czy ktoś zna znaczenie słowa " bajkopisarz " ------------ dziękuję wszystko w temacie ..............
  • rolnik 2021-04-05 14:37:10
    ten Pan kieruje SM Spomlek i tam taką kasę wydają na marketing że nie stać ich na godną cenę za mleko dla rolnika Mleka szukają poza woj. lubelskim tam gdzie jest siedziba główna SM To jest właśnie marketing Panie prezesie jeździć mleko 400 km albo kupować mleko przerzutowe wątpliwej jakości Pogratulować takiego prezesa
    • Pan Ryszard 2021-04-07 15:49:47
      Godna cena dla rolnika to znaczy jaka? 5 złotych za litr? Kiedyś dostawcy jeździli furmankami a teraz furami.... Ale i tak za mleko jest mało...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 144.76.23.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!