Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że aż 97,4 proc. konsumentów zna choć jednego producenta sera topionego. Spontaniczna znajomość producentów tej kategorii serów wskazuje na dominację firmy Hochland, jako najbardziej kojarzoną z serami topionymi. Firma uzyskała 58,4 proc. wskazań respondentów.

Marka Hochland najbardziej znaną marką serów topionych

Drugie miejsce pod względem znajomości marki zajmuje Mlekovita (14,0%), następne dwa miejsca zajmują Mlekpol i Bongrain. Znajomość pozostałych marek nie przekracza poziomu 5%.

Sery topione spożywane są przez 65,5% konsumentów. Wielkość spożycia i wielkość grup konsumentów są ściśle uzależnione od pozycji ekonomicznej gospodarstwa domowego, wieku, wykształcenia osoby podejmującej w rodzinie decyzje zakupu produktów żywnościowych, a także od wyobrażeń w zakresie produktu i marki w kontekście cena-jakość.

Największe segmenty konsumentów dokonywały zakupów raz w tygodniu (43,6%) oraz dwa - trzy razy w miesiącu (26,8%). Niewielkie grupy konsumentów cechowały się konsumpcją o częstotliwości dwa trzy razy w tygodniu (10,5%). W zależności od regionu zaobserwować można istotne różnice w wielkości grup konsumentów. Największa grupa konsumentów serów topionych występuje w miastach 70,7%.

Wpływ wieku na wielkość spożycia serów topionych przejawia się w fakcie, że najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku poniżej 30 lat (43,4%). Najmniej konsumentów serów topionych odnotowano w grupie wiekowej powyżej 51 lat (13,3%).

Struktura rynku wszystkich rodzajów serów topionych (plasterkowanych, w porcjach, bloczkach, w kiełbaskach i pojemniczkach plastikowych) według kanałów dystrybucji wskazuje na zwiększającą się rolę nowoczesnych kanałów dystrybucji - łączny udział supermarketów i hipermarketów wyniósł 50,5%. Wynika to ze wzrostu liczebności tej kategorii placówek sprzedaży detalicznej, z drugiej strony - z intensywnego procesu rozwoju marek własnych. Udział sklepów spożywczych w strukturze sprzedaży serów topionych wyniósł prawie 40%.

Tak, jak w przypadku pozostałych artykułów mleczarskich najwięcej konsumentów sery topione znalazły wśród osób z wykształceniem średnim (47,1%) o średnich dochodach od 401 do 2500 złotych.

Najbardziej preferowania wielkość opakowania sera topionego to opakowanie 100 i 200 gramów. W strukturze rynku według rodzaju opakowania największy udział posiadają sery topione w folii (34,6%) oraz w folii aluminiowej (31,6%).

więcej informacji:

Hochland RSS ALERT    /    sery topione RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!