Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mintel na Internetowym FRSiH: Przez epidemie niektóre trendy wybrzmiały mocniej

Epidemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków, niektóre po prostu wybrzmiały i stały się silniejsze – począwszy od stylu zakupowego, czyli tego jak zachowujemy się w sklepie. Nasze badanie konsumenckie z września tego roku wskazuje, że konsumenci spędzają w sklepach stacjonarnych mniej czasu – mówiła Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel podczas debaty "Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020.

Mintel na Internetowym FRSiH: Przez epidemie niektóre trendy wybrzmiały mocniej
Honorata Jarocka na Internetowym Forum Rynku Spożywczego i Handlu

To wiąże się z obostrzeniami i samoistnymi obawami konsumentów, aby nie być zbyt blisko dużej liczby osób. Aż połowa respondentów mówi, że ma obawy i w sklepie spędza mniej czasu. Konsumenci deklarują również bardziej przemyślane zakupy – to wiąże się z niepokojami o przyszłość, więc wydatki stają się bardziej przemyślane – ocenia Honorata Jarocka.

Zaznacza, że co ważne – zdrowie i dobre samopoczucie, te trendy widzieliśmy również przed okresem pandemii, ale teraz są one jeszcze silniejsze. - Konsumenci z uwagi na lockdown i spędzanie czasu w domu, coraz częściej obawiają się o swoją wagę. Mamy mniej ruchu i mniej czasu spędzamy poza domem, co jest dobrą informacją dla branży mleczarskiej, ponieważ produkty mleczne mogą świetnie wpisać się w potrzeby związane z utrzymaniem pożądanej wagi jako dobre źródło białko i ich pomocową rolę w utrzymywaniu uczucia sytości – mówi ekspert Mintel.

Podkreśla, że przed pandemią dużo mówiło się o zdrowiu planety, o działaniach prośrodowiskowych. W tym momencie, gdy obawy konsumentów są skoncentrowane na sobie i swoim budżecie, to środowisko zeszło na plan dalszy. Konsumenci mówią wprost, że na ten moment ich własne zdrowie jest ważniejsze niż zdrowie planety. Oczywiście od tematów prośrodowiskowych nie uciekniemy, one za jakiś czas będą znowu wybrzmiewały. W związku z tym, działania producentów w tym zakresie są nadal bardzo potrzebne – mówiła Honorata Jarocka.

Ponadto, to co jest istotne, to widzimy, że u konsumentów pojawia się taka duża nostalgia. Ponieważ żyjemy w dużym natężeniu stresu, ten powrót do przeszłości też powoduje, że sięgamy po produkty sprawdzone. Naturalność i prostota mają bardzo dużą siłę, jeśli chodzi o wybory konsumentów. Ta nostalgia, powrót do przeszłości, prostota i naturalność, ale także mocniejsze spojrzenie na własny portfel stawia rodzimą branżę mleczarską i oferowane przez nią produkty w dobrej sytuacji – uważa.

 - Warto wspomnieć o holistycznym podejściu do zdrowia, czyli również o zdrowiu mentalnym. Stres czy niepokój wpływają na nasze zdrowie. Relaks czy wyciszenie pod koniec dnia są niesłychanie ważne, co otwiera szerokie możliwości dla żywności funkcjonalnej. Trzeba wspomnieć, że branża nabiałowa została świetnie osadzona, jeśli chodzi o Chiny - różnego rodzaju stowarzyszenia branżowe zaczęły zachęcać, aby konsumenci jedli więcej nabiału z uwagi na rolę nabiału we wzmacnianiu odporności. Zatem tutaj ta kategoria jest bardzo dobrze pozycjonowana, aby w naturalną funkcjonalność się wpisywać – mówiła Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH2020 RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    nawyki zakupowe Polaków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!