Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Misja gospodarcza polskich mleczarzy promuje swoje wyroby w Chinach

  • Autor: PAP
  • Data: 21-11-2018, 17:13
W Chinach przebywa misja gospodarcza przedstawicieli polskich producentów mleka i wyrobów mlecznych, by promować polskie wyroby mleczarskie i zwiększenia ich eksportu do tego kraju - poinformowała Polska Izba Mleka.

Misja gospodarcza przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej odbywa się w ramach realizowanego programu Mleczne Skarby finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka. Bierze w niej udział 11 przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej.

Polska Izba Mleka, organizacja zrzeszająca największych producentów i przetwórców mleka w Polsce, od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku mleka i wyrobów mlecznych z Polski wśród chińskich konsumentów. Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty polskich producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polskie produkty mleczne obecne są na chińskim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany - zauważa Izba.

Misją objęte są trzy miasta prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu.

W pierwszym dniu misji odbyło się m.in. spotkanie w Pekinie z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej. W rozmowach z polskimi przedsiębiorcami uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Polski. Byli także przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.

Projekt "Mleczne skarby - udział w misjach" realizowany przez Polska Izbę Mleka jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest on kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, krajowego budżetu oraz Funduszu Promocji Mleka.

Polska do Chin eksportuje m.in. mleko, maślankę sery i serwatkę. Najważniejszym produktem żywnościowym wywożonym do tego kraju jest serwatka. W 2017 r. sprzedano jej za ok. 26 mln euro (w 2016 r - za 17 mln euro). W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku do Chiny kupiły od nas m.in. 22,7 tys. ton serwatki o wartości 16,8 mln euro i 26,5 tys. ton mleka o wartości ok. 11 mln euro. 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!