Misja gospodarcza polskich mleczarzy promuje swoje wyroby w Chinach
- Autor: PAP
- Data: 21-11-2018, 17:13
Misja gospodarcza przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej odbywa się w ramach realizowanego programu Mleczne Skarby finansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka. Bierze w niej udział 11 przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej.
Polska Izba Mleka, organizacja zrzeszająca największych producentów i przetwórców mleka w Polsce, od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku mleka i wyrobów mlecznych z Polski wśród chińskich konsumentów. Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty polskich producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Polskie produkty mleczne obecne są na chińskim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany - zauważa Izba.
Misją objęte są trzy miasta prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu.
W pierwszym dniu misji odbyło się m.in. spotkanie w Pekinie z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej. W rozmowach z polskimi przedsiębiorcami uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Polski. Byli także przedstawiciele sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.
Projekt "Mleczne skarby - udział w misjach" realizowany przez Polska Izbę Mleka jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest on kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, krajowego budżetu oraz Funduszu Promocji Mleka.
Polska do Chin eksportuje m.in. mleko, maślankę sery i serwatkę. Najważniejszym produktem żywnościowym wywożonym do tego kraju jest serwatka. W 2017 r. sprzedano jej za ok. 26 mln euro (w 2016 r - za 17 mln euro). W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku do Chiny kupiły od nas m.in. 22,7 tys. ton serwatki o wartości 16,8 mln euro i 26,5 tys. ton mleka o wartości ok. 11 mln euro.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
PIM zawiesza certyfikację w ramach Standardu Bez GMO
-
W tym kraju za mieszkanie zapłacisz pszenicą lub czosnkiem
-
mleczna środa
Mleczarstwu grożą limity na pobór energii
-
Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
-
Zarząd PIM rozmawiał o problemach z dostawach energii
-
Przerwy w dostępie do energii to katastrofa dla mleczarstwa
-
Polska Izba Mleka organizuje stoiska na targach
-
Mazowiecka Uchwała Antysmogowa sprzeczna z dyrektywami Unii Europejskiej
-
W Szanghaju zakończył się dwumiesięczny lockdown
-
Polska Izba Mleka spotkała się z delegacją nowozelandzką
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (0)