Mleczarnie powinny rozwijać wspólny handel i marketing
Jedynym sposobem, aby branża mleczarska stała się równoważnym partnerem dla handlu, jest rozwijanie przez nią wspólnego handlu i marketingu - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Krzysztof Banach, przewodniczący Rady Nadzorczej OSM Piątnica.

Jego zdaniem mleczarnie nie muszą się łączyć. Konsolidacja nie zawsze jest korzystna dla wszystkich stron. - Często większemu podmiotowi chodzi tylko o przejęcie dostawców i rynku, natomiast sam zakład jest albo zamykany, albo marginalizowany - uważa Krzysztof Banach. Ważne jest natomiast aby polskie mleczarnie porozumiały się w sprawie konsolidacji handlu, co pozwoliłoby ukrócić samowolę i bezwzględny dyktat sieci handlowych. - Zamiast niezdrowo wzajemnie konkurować, mleczarnie powinny prowadzić wspólny marketing i handel. Takie rozwiązania są spotykane na świecie np. w Australii i Nowej Zelandii - mówi przewodniczący Rady Nadzorczej OSM Piątnica.
W jego opinii, do takiego porozumienia wcześniej czy później dojdzie, gdyż tylko takie rozwiązanie pozwoli zredukować np. opłaty półkowe, jakich żądają sieci.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.