Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczarskie centra dystrybucyjne nie będą miały siły przebicia w negocjacjach z sieciami

- Moim zdaniem jest mocno wątpliwe czy potężne sieci handlowe znajdą w centrach dystrybucyjnych równorzędnego partnera - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM.

Mleczarskie centra dystrybucyjne nie będą miały siły przebicia w negocjacjach z sieciami

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
Data: 26-10-2009, 13:32

Trzeba pamiętać, że w pomyśle tworzenia centrów dystrybucyjnych chodziło o pominięcie jednego poziomu pośrednictwa. - Miał powstać organizm, który będzie miał podobną siłę przetargową jak sieci handlowe - mówi Marcin Hydzik.

- Cała branża narzeka na sieci handlowe, to prawda. Nie należy się koncentrować na sprawach drugorzędnych jak wysokość marży, ale należałoby się skupić na przestrzeganiu już istniejącego prawa tj. ustawy o nieuczciwej konkurencji. Są odpowiednie organy do pilnowania ich przestrzegania - zauważa prezes Hydzik.

- Regulacji jest stanowczo za dużo, oczywiście w pewnych przypadkach muszą być, ale przepisy nie mogą wszystkiego regulować. Tworzenie kolejnych przepisów prawnych wydaje się bezcelowe, skoro nie można egzekwować już istniejących - podkreśla prezes ZPPM-u.

Pomysł utworzenia branżowych centrów dystrybucyjnych lansuje od dłuższego czasu Marek Sawicki, minister rolnictwa. Jest on zdania, że spółdzielnie i grupy producenckie nie powinny rezygnować z udziału w handlu. W jego ocenie centra dystrybucyjne mogłyby integrować różne grupy produktów i być centrami handlu - wspólnie - dla rynków mleka, mięsa, owoców i warzyw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Hydzik RSS ALERT    /    ZPPM RSS ALERT    /    centra dystrybucyjne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!