Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Mleko

Mleczarstwo potrzebuje specjalnych działań wspierających

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-01-2014, 11:42
Rok 2013 był rekordowy, jeśli chodzi o handel zagraniczny polskimi produktami rolno-spożywczymi. Wartość eksportu to około 19,5 mld euro, a wartość dodatniego salda to około 5,5 mld euro. Dlatego tak istotne jest utrzymanie i zdobywanie nowych rynków. W odniesieniu do branży mleczarskiej dodatkowego znaczenia nabiera fakt zniesienia kwot mlecznych od 2015 roku. Wszystko to razem powoduje konieczność podjęcia specjalnych działań w tym sektorze - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tadeusz Nalewajk, podsekretarz stanu w ministerstwie rolnictwa.
Mleczarstwo potrzebuje specjalnych działań wspierających
Tadeusz Nalewajk, podsekretarz stanu w ministerstwie rolnictwa

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jednym z rozwiązań systemowych w zakresie wsparcia promocji produktów branży mleczarskiej jest ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Na jej podstawie utworzono między innymi Fundusz Promocji Mleka, którego celem jest wspieranie marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji mleka i przetworów mlecznych.

Tadeusz Nalewajk podkreśla, że ze środków tego funduszu mogą być finansowane działania mające na celu informowanie o jakości i zaletach mleka i jego przetworów, działania mające na celu promocję jego spożycia lub jego przetworów, a także działania mające na celu informowanie o korzyściach płynących z przeprowadzenia oceny wartości użytkowej bydła typu mlecznego i mięsno-mlecznego. Wspierany jest udział w wystawach i targach, prowadzenie badań rynkowych dotyczących spożycia mleka i przetworów mlecznych, wspieranie badań naukowych i prac rozwojowych mających na celu poprawę jakości mleka i przetworów mlecznych oraz prowadzących do wzrostu jego spożycia, jak również szkolenia dostawców i podmiotów skupujących. Ponadto, wspierana jest działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mleka i przetworów mlecznych.

Dalsza część artykułu (84%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!