Mleczarstwo potrzebuje specjalnych działań wspierających
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 02-01-2014, 11:42

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Jednym z rozwiązań systemowych w zakresie wsparcia promocji produktów branży mleczarskiej jest ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Na jej podstawie utworzono między innymi Fundusz Promocji Mleka, którego celem jest wspieranie marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji mleka i przetworów mlecznych.
Tadeusz Nalewajk podkreśla, że ze środków tego funduszu mogą być finansowane działania mające na celu informowanie o jakości i zaletach mleka i jego przetworów, działania mające na celu promocję jego spożycia lub jego przetworów, a także działania mające na celu informowanie o korzyściach płynących z przeprowadzenia oceny wartości użytkowej bydła typu mlecznego i mięsno-mlecznego. Wspierany jest udział w wystawach i targach, prowadzenie badań rynkowych dotyczących spożycia mleka i przetworów mlecznych, wspieranie badań naukowych i prac rozwojowych mających na celu poprawę jakości mleka i przetworów mlecznych oraz prowadzących do wzrostu jego spożycia, jak również szkolenia dostawców i podmiotów skupujących. Ponadto, wspierana jest działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami rynku mleka i przetworów mlecznych.
komentarze (0)