Mleczarze chcą partnerskiej współpracy z sieciami handlowymi
Na spotkaniu 24 lutego uznano, iż nadrzędną sprawą w stosunkach handlowych z sieciami winna być partnerska i równoprawna współpraca oraz równoważność stron stosunków handlowych przy jednoczesnym zachowaniu swobody zawierania umów (włączając w to możliwość promocji swoich produktów przez dostawcę w ramach współpracy z siecią), zasad wolnego rynku i wolnej konkurencji.

Równocześnie Związek Polskich Przetwórców Mleka z zadowoleniem przyjął, iż wspólna reprezentacja sektora przetwórczego na spotkaniu w dniu 24 lutego br. podzieliła wyrażony przez organizację pogląd, iż jedynym sposobem na rozwiązanie problemu nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach z sieciami jest stworzenie odpowiednich rozwiązań ustawowych. Prezes Hydzik już wcześniej zabierał głos w tej sprawie na łamach serwisu portalspożywczy. Patrz tutaj
Związek liczy, że Ministerstwo Rolnictwa wraz z Ministerstwem Gospodarki przystąpią niezwłocznie do opracowania stosownych zmian w prawie, które najszybciej jak to możliwe, uporządkują istniejące nieprawidłowości.
