Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Branża mleczna stawia na kampanie sprzedażowe w internecie

W wyniku pandemii w większości branż tempo digitalizacji znacznie się zwiększyło. Spowodowało to nie tylko konieczność wprowadzenia zmian w strukturze sprzedaży czy łańcuchu dostaw, ale także w modelu komunikacji o firmie i jej produktach. Wiele przedsiębiorstw z sektora FMCG wdrożyło także zmiany strategii marketingowych. Jakie rodzaje kampanii reklamowych będą najbardziej skuteczne w jeszcze szybciej zmieniającej się rzeczywistości?

Branża mleczna stawia na kampanie sprzedażowe w internecie
Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 16-09-2020, 00:41

W ciągu ostatnich miesięcy większość firm musiała nauczyć się funkcjonowania w zupełnie nowej rzeczywistości. Dużo większe znaczenie zaczął odgrywać stały dialog z klientami, zarówno w kontekście sprzedażowym, jak i wizerunkowym, np. zaangażowania w sferę społecznej odpowiedzialności biznesu. Zamiast czekać na to, co przyniesie los, warto wykorzystać sytuację i elastycznie dostosować się do wymagań rynku. Takie podejście widać w reakcjach kluczowych firm FMCG, które starają się wzmocnić swoją obecność w internecie.

Branża mleczarska prekursorem zmian

Wzmożoną aktywność działań digital można zaobserwować np. w branży mleczarskiej. Może to wynikać z okresowego wyhamowania wzrostu na początku pandemii. Mleczarstwo, podobnie jak inne segmenty rynku, dostarczające produkty do restauracji, hoteli oraz na eksport, znacząco odczuły ograniczenie lub wstrzymanie zamówień. Jednak większość najważniejszych graczy na rynku zdecydowało się potraktować tymczasowy kryzys jako szansę. Można powiedzieć, że w ostatnim półroczu tempo zmian znacznie się zwiększyło – producenci szybko zaadaptowali się do nowych warunków i oczekiwań konsumentów. - Wiele firm już w drugim kwartale 2020 zmieniło swoje strategie rozwoju, rozpoczęło kampanie wizerunkowe oraz nowe akcje edukacyjne, np. w kontekście zero waste czy standardów BHP podczas gotowania. Elastyczne podejście do zmian w strategii rozwoju dobrze widać na przykładzie nowych kampanii reklamowych liderów rynku. W znacznej mierze dotyczą one kategorii premium, produktów wegańskich, wysokobiałkowych czy dedykowanych najmłodszym. Widzimy to na przykładzie współpracy z naszymi klientami w Media Choice – w ostatnim półroczu pojawia się zdecydowanie więcej zapytań o kampanie online promujące tego rodzaju nowości – mówi Łukasz Matyński, Head of Client Services & Partner w Media Choice.

Jeszcze większa przewaga digital

W związku z ograniczeniem możliwości spotkań przedstawicieli handlowych, kontaktów w ramach wydarzeń czy innego rodzaju bezpośrednich akcji promocyjnych, coraz większe znaczenie zaczęła odgrywać komunikacja online. Kluczem do efektywności nie jest jednak pozyskanie jak największej ilości zainteresowanych, ale dotarcie przede wszystkim do tych, którzy określonego produktu w tym momencie poszukują. Aby zatem wyprzedzić konkurencję, firmy z branży spożywczej powinny wykorzystywać kanały, w których znajduje się najwięcej osób z ich grupy docelowej. Najlepiej zatem bazować na twardych danych, a nie tylko subiektywnych prognozach działań komunikacyjnych.

Całość dostępna w strefie premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Matyński RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    digitalizacja RSS ALERT    /    nowoczesne kanały sprzedaży RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!