Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Oznaczenie Nutri-Score ma coraz większy zasięg i rozpoznawalność

Według najnowszego badania Instytutu Kantar przeprowadzonego na zlecenie spółki Danone, aż 62 proc. z nas sprawdza etykiety produktów, które chce kupić w sklepie. Jednak aż 93 proc. konsumentów deklaruje, że gdyby informacje o wartościach odżywczych były łatwiejsze do zrozumienia, zachęciłoby to ich do zapoznania się z nimi. Teraz jest to możliwe, dzięki wprowadzeniu do Polski dobrowolnie stosowanego przez firmy systemu Nutri-Score – 91 proc. badanych konsumentów wskazało, że Nutri-Score jest pomocny przy dokonywaniu zakupów.

Mleczna środa: Oznaczenie Nutri-Score ma coraz większy zasięg i rozpoznawalność
mleczna środa

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 15-12-2020, 12:51

Ponad połowa Polaków, którzy czytają etykiety produktów spożywczych, poszukuje na nich konkretnych informacji: terminu przydatności do spożycia, co wskazało aż 91% respondentów, składu - 85% , natomiast 62% badanych w tej grupie sprawdza informacje o wartości odżywczej. Świadome decyzje zakupowe to te, które biorą pod uwagę nie tylko walory smakowe produktu, ale również jego wartość odżywczą. W świetle omawianych badań jest więc dobrą wiadomością, że 62% konsumentów czyta etykiety.

Ponad połowa respondentów w tej grupie (53%) sprawdza wartość odżywczą przede wszystkim ze względu na troskę o własne zdrowie. Z kolei dla 34% badanych znaczenie ma chęć ograniczenia liczby kalorii, a dla 26% stosowana dieta. Prawie co czwarta z osób czytających etykiety (24%) robi to po prostu z przyzwyczajenia. W sumie aż 90% osób sprawdzających wartość odżywczą robi to bezpośrednio w sklepie przy półce.

Z kolei, aż 38% polskich konsumentów rzadko lub w ogóle nie sprawdza wartości odżywczej. Spośród nich 41% osób wartość odżywcza nie interesuje. Dla co piątej osoby informacje na opakowaniu są nieczytelne ze względu na małe czcionki, a niemal co czwarty konsument ma problem ze zrozumieniem opisów wartości odżywczej – informacje są dla niego niejasne i nie wie, co oznaczają (13%) lub są opisane w zbyt skomplikowany sposób (10%).

Niezależnie od powodów sprawdzania wartości odżywczej lub też pomijania tej informacji, w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych może pomóc dobrowolny i stosunkowo nowy w Polsce system znakowania żywności Nutri-Score.

- Spółka Danone zdecydowała się wprowadzić system Nutri-Score na swoich produktach, by pomóc konsumentom w podejmowaniu prawidłowych wyborów żywieniowych. W przypadku, gdy aż 90% konsumentów sprawdza informacje o wartościach odżywczych przy półkach sklepowych, proste i rzetelne oznaczenie podsumowujące wartość odżywczą produktu pozwoli im podjąć w sklepie świadomą decyzję w krótkim czasie, co szczególnie teraz ma duże znaczenie. Co ważne – skorzystają na tym wszyscy konsumenci, bo oznaczenie znajduje się na przodzie opakowania. Wystarczy spojrzeć na literę, by wiedzieć, jak często lub w jakiej ilości spożywać dany produkt – mówi Justyna Piotrowska, specjalistka ds. Naukowych Relacji Zewnętrznych w Danone.

więcej informacji:

Danone RSS ALERT    /    Nutri-Score RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    znakowanie produktów spożywczych RSS ALERT    /    wartość odżywcza RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jarek 2020-12-16 13:02:14
    Moim zdaniem produkty Danone w Polsce w większości w stosunku do swojej ceny są raczej przeciętnej jakości , za to w ładnym opakowaniu i z dużym wsparciem reklamowym .Niech firma pochwali się co jeszcze 3 lata temu było w składzie Danonków dla dzieci lub serka Danio .'Ich produkt Gratka ( nie mylić z jogurtem ) też nie napawa optymizmem tak samo jak produkt kremowa 18% z dodatkiem oleju w składzie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!