• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mleczna środa: Premiumizacja rynku wymusza zmiany strategii

Obserwacja jak zmienia się rynek, znajomość trendów i oczekiwań konsumentów pozwala z odpowiednim wyprzedzeniem wprowadzić strategię budowania marki. Firma serowarska Ceko dostrzegła trend premiumizacji i wyszła mu naprzeciw poprzez odpowiednią modyfikację strategii.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-12-2019, 12:41
Mleczna środa: Premiumizacja rynku wymusza zmiany strategii
mleczna środa
fot.PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Kiedy w 2015 zdecydowaliśmy się na zmianę strategii i zaczęliśmy budować markę Sery z Goliszewa w segmencie premium/upper-medium, rynek wyglądał trochę inaczej. Niewiele marek świadomie pozycjonowało się w tej niszy. Teraz, po 4 latach widzimy, że Sery z Goliszewa choćby częściowo przyczyniły się do wzrostu tego segmentu. Nasi konkurenci kilkukrotnie zmieniali opakowania, niejednokrotnie inspirując się naszym konceptem, pojawiło się też kilka nowych marek. Co niektórzy nawet próbowali nas kopiować zupełnie wprost – mówi Dariusz Zieliński, prezes Ceko. Dodaje, iż poprzez takie działania branży, zmienia się postrzeganie serów jako kategorii: odchodzimy od generycznych "serów żółtych" w stronę produktów markowych, gdzie liczy się jakość i pochodzenie, a to działa również na naszą korzyść. Po latach prostych wyborów między goudą a edamskim, polski konsument powoli "dojrzewa do serów dojrzewających", które mają unikalny smak i charakter. Zdaniem prezesa Zielińskiego, „premiumizacja" to trend, który od dobrych kilku lat widać w całej branży spożywczej, ludzie coraz uważniej wybierają produkty, które mają trafić na ich talerz, czytają etykiety, zadają pytania, szukają informacji w internecie. Pojawiły się nawet specjalne aplikacje, które, po zeskanowaniu kodu EAN mają pokazać skład produktu i ocenić na ile jest on "zdrowy" i czy nie zawiera szkodliwych chemikaliów. - My nie mamy się czego bać, bo od lat wytwarzamy sery z "czystą etykietą", bez żadnych konserwantów i sztucznych dodatków – dodaje.

Zwraca uwagę, że w ciągu ostatniego roku obserwujemy również skokowy wzrost świadomości ekologicznej wśród konsumentów. Dużo się mówi o szkodliwym plastiku, "zero waste" etc. Pojawia się coraz więcej produktów z certyfikatem ekologicznym. Jednak ten certyfikat, o ile potwierdza ekologiczne pochodzenie surowca, to zupełnie pomija temat opakowań. I dochodzi do absurdalnych sytuacji, gdzie ekologiczny, certyfikowany produkt zapakowany jest w kolorowy, totalnie niemożliwy do recycklingu, plastik.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!