• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mleczna środa: Prezes Mlekpolu apeluje by przygotować się do stawienia czoła globalnej konkurencji

Organizowanie się rolników w grupy producenckie czy też w spółdzielnie oraz konsolidacja podmiotów przetwórczych ma sens, gdyż jest to połączenie wszystkich swoich możliwości i sił, a także kapitałów w tym trudnym okresie, aby wspólnie pokonywać wszystkie problemy - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-01-2020, 07:56
Mleczna środa: Prezes Mlekpolu apeluje by przygotować się do stawienia czoła globalnej konkurencji
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu /fot. PTWP

W jego opinii, polskie mleczarstwo dochodzi do zrównoważonego potencjału przetwórczego, który pozwoli zagospodarowywać całą skalę surowców mleczarskich zaczynając od mleka, idąc przez serwatkę, maślanką i inne półprodukty

Zdolności technologiczne pozwalają zagospodarować surowiec przy ograniczonym handlu w sobotę i niedziele. Zablokowanie handlu w niedziele spowodowało, że całe przetwórstwo spożywcze musi budować nowe magazyny - mówi prezes Mlekpolu.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Na tegorocznych targach Mleko-Expo odbyło się spotkanie prezesów spółdzielni mleczarskich z ministrem rolnictwa. - Na dzień dzisiejszy nasz przemysł rolno-spożywczy i rolnictwo porusza się od klęski urodzaju do klęski nieurodzaju. Przekonany jestem, ze przyszedł czas żeby wprowadzić specjalizację upraw i przetwórstwa dla poszczególnych regionów Polski, żeby jak najskuteczniej wykorzystać naturalne uwarunkowania - uważa Edmund Borawski.

Zapytany, kto powinien zająć się takim planowaniem, powiedział iż do tego potrzebne są odpowiednie środki. - Chcąc w przyszłości mieć mocne rolnictwo i dobry przemysł rolno-spożywczy, to trzeba w niego racjonalnie zainwestować. Spotykamy się na rynkach światowych z o wiele silniejszą konkurencją. W porównaniu do wielkich globalnych koncernów jeszcze jesteśmy rozproszeni i rozdrobnieni. Mówiąc o przyszłości, rozumiem ministra, który uważa, iż trzeba dołożyć trochę pieniędzy i stworzyć coś, co będzie mogło realnie konkurować z rynkiem światowym. Budowa strategii rozwoju polskiej gospodarki to obowiązek Rządu Rzeczypospolitej Polskiej - mówi szef Mlekpolu.

Prezes Borawski podkreśla, że zarządzający przedsiębiorstwami - zarówno prywatnymi jak i spółdzielczymi, powinni mieć nie tylko optymistyczny scenariusz działania, ale także być przygotowany do negatywnych zmian na rynku światowym.

Zapytany o nastroje rolników, producentów mleka, powiedział, że Mlekpol stara się wypracowywać dodatnie wyniki finansowe płacąc jedną z wyższych cen za mleko w kraju, ale zawsze jest problem z pełną satysfakcją producentów mleka. - Oni nadal są w okresie inwestycyjnym i ciągle oczekują większych i wyższych wynagrodzeń - dodaje.

Obecnie Mlekpol posiada 12 zakładów. Mleko odbiera od 11 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników. Firma skupuje i przerabia 16 proc. mleka produkowanego w Polsce.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Patrycja 2020-05-10 19:15:34

    To interesująca wiadomość. Silne firmy polskie = silne państwo.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!