Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mleczna środa: Promocje jogurtów i twarogu w gazetkach handlowych

Trend na zdrowe odżywianie wciąż ma duży wpływ na marketing produktów spożywczych. Poszukiwania zdrowych towarów wiążą się nie tylko z pragnieniem utrzymania wagi i szczupłej sylwetki - konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, że każdy, nawet najmniejszy wybór w sklepie spożywczym, będzie miał wpływ na ich zdrowie – mówi Agnieszka Smarzewska z FOCUS Research International.

Mleczna środa: Promocje jogurtów i twarogu w gazetkach handlowych
mleczna środa
Jogurty bez GMO w gazetkach promocyjnych /fot. materiały prasowe

Autor: FOCUS Research International/portalspożywczy.pl
Data: 30-06-2020, 22:03

W czasach, w których niemal każdy ma dostęp do internetu i jednym kliknięciem może sprawdzić wszelkie potrzebne informacje o danym produkcie, współczesny klient wymaga od producentów transparentności. Oczywiście, nie każdy konsument gotów jest sprawdzać informacje o kupowanych towarach. Klienci w pierwszej chwili zakupu sugerują się często widocznym, wyraźnym przekazem, na przykład na opakowaniu. Wiele firm stawia na promocję produktów bez dodatku cukru czy bez GMO, także w przypadku produktów mlecznych. Jak wyglądały oferty nabiału w gazetkach handlowych hiper- i supermarketów oraz dyskontów?

Firma badawcza FOCUS Research International przeanalizowała gazetki promocyjne dyskontów oraz hiper- i supermarketów w okresie od 1 stycznia do 1 czerwca, kolejno w 2019 i 2020 roku. Pod lupę wzięto oferty produktów z kategorii Jogurt Naturalny, Jogurt Owocowy oraz Twaróg. Uwagę zwraca przede wszystkim liczna reprezentacja towarów oznaczonych jako “bez GMO”. W przypadku nabiału oznacza to, że pasza, którą karmiono krowy dostarczające mleka potrzebnego do produkcji, nie była modyfikowana genetycznie. Najwięcej promocji tak sygnowanych produktów pojawiło się w kategorii Twaróg. W badanym okresie w 2019 roku największą popularnością w gazetkach cieszyły się produkty marek Mlekpol i OSM Piątnica, jednak, co ciekawe, o ile w badanym przedziale czasowym w roku 2019 na pierwszych miejscach w rankingu znalazły się tradycyjne twarogi półtłuste, to już w roku następnym, w analogicznym okresie, na pierwszym miejscu znalazł się twaróg Wiejski Półtłusty Klinek bez GMO marki OSM Piątnica. W zestawieniu najczęściej promowanych produktów w gazetkach w badanym okresie 2019 roku znalazł się tylko jeden twaróg oznaczony jako „bez GMO” - a w roku 2020 w rankingu pojawiło się ich aż sześć. To obrazuje, że, w tej kategorii, nacisk na promocję produktów o oznaczeniach sugerujących ich lepszy wpływ na zdrowie („bez GMO”) staje się coraz większy.

więcej informacji:

mleczna środa RSS ALERT    /    FOCUS Research International RSS ALERT    /    promocje w sieciach handlowych RSS ALERT    /    jogurty RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    bez GMO RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.21.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!