Mleko Łaciate było najbardziej dochodowym towarem 2009 roku
Mleko Łaciate otrzymało tytuł "Towar Roku 2009". Tym samym uznane zostało przez detalistów za najbardziej dochodowy produkt w kategorii mleko.
Trzynastą edycję badania "Towar Roku" przeprowadził w grudniu 2009 Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej Millward Brown SMG/KRC na zlecenie wydawcy tytułu "Detal Dzisiaj". Jego celem było wyłonienie w 32 kategoriach FMCG (22 spożywczych i 10 chemiczno-kosmetycznych) produktów, które w 2009 roku detaliści uznali za najbardziej dochodowe. Badanie zostało przeprowadzone wśród detalistów placówek handlu mało- i wielko-powierzchniowego.
W kategorii mleko - za "Towar Roku 2009" detaliści uznali Łaciate, produkowane przez SM Mlekpol - lidera branży mleczarskiej, który posiada około 40% udziału w rynku mleka UHT. Marka Łaciate funkcjonuje na rynku od 1996 roku. Jest posiadaczem m.in. tytułu Superbrand Polska, Wyborowa Marka 89/09, znajduje się również w gronie najcenniejszych polskich marek w rankingu "Rzeczpospolitej".
