Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Mlekpol ocenia potrzeby inwestycyjne na 180 mln zł

W 2020 roku na inwestycje wydaliśmy łącznie 160 mln złotych. Tak duża suma wynikała z ukończenia proszkowni mleka w Mrągowie. Historycznie rocznie na inwestycje wydajemy 80-120 milionów złotych. W 2021 roku potrzeby inwestycyjne oszacowaliśmy aż na 180 milionów złotych, ale wydamy około 110 milionów – powiedział Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podczas konferencji, która odbyła się 10. lutego br.

Mlekpol ocenia potrzeby inwestycyjne na 180 mln zł
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-02-2021, 10:53

- Każdy z naszych zakładów specjalizuje się w określonym asortymencie. Zakłady specjalizują się w maksymalnie 4 produktach. To pozwala zoptymalizować wydajność, zapewnić najwyższą jakość i osiągnąć największą automatyzację produkcji – mówił prezes Mlekpolu.

Wspomniał, że Mlekpol obawiał się sytuacji na rynku światowym, ale potencjał zakładów przetwórczych powoli się zwiększał, osiągnął doskonałą jakość i pozwolił zdobywać nowe rynki i nowych konsumentów.

Podkreślił, że rok 2020 był w każdym sensie historyczny. - Mlekpol osiągnął skup i przerób 2 mld litrów mleka. Dzięki odpowiedniej polityce produkcyjnej i jakościowej możemy oferować naszym odbiorcom produkty na światowym poziomie – mówił Edmund Borawski.

Przyznaje, że polski rynek odczuł pandemię. - Przede wszystkim za sprawą zamknięcia HoReCa i ograniczenia turystyki. Znacząco spadła konsumpcja a więc i sprzedaż produktów świeżych jak jogurty czy kefiry. Z drugiej strony pojawiły się nowe możliwości na rynku zewnętrznym – zauważa.

Polska i cała Unia Europejska ma nadprodukcję mleka i 30 proc. trzeba wyeksportować. - To wbrew pozorom jest trudna sytuacja. Staramy się jak najlepiej spieniężyć nasze produkty na rynkach zewnętrznych. Eksport nie zawsze jest opłacalny, ale trzeba w niego inwestować i go rozwijać.

Pandemia sprawiła nam wiele kłopotów, mierzymy się m.in. ze zwiększona liczba absencji w pracy wywołanych kwarantannami naszych pracowników. Mimo to staramy się panować nad sytuacją i właściwie spieniężać nasze produkty, aby zapewnić dostawcą odpowiednią cenę – mówił prezes Mlekpolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Edmund Borawski RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    inwestycje Mlekpolu RSS ALERT    /    eksport Mlekpolu RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.75.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!