Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Mlekpol: Ten rok bardzo różni się od naszych planów i założeń

Epidemia i związane z nią obostrzenia wpłynęły przede wszystkim na zachowania konsumenta oraz docenienie takich wartości jak zdrowie czy bezpieczeństwo własne i bliskich. W początkowym okresie Polacy gromadzili żywność, zwłaszcza tę z długim terminem przydatności do spożycia – powiedziała serwisowi porttalspożywczy.pl Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol.

Mlekpol: Ten rok bardzo różni się od naszych planów i założeń
Małgorzata Cebelińska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 25-09-2020, 10:40

Jak mówi, sytuacja ta spowodowała, że Mlekpol zaobserwował silny wzrost sprzedaży np. mleka UHT, którego bezpieczne i sterylne zapakowanie oraz możliwość przechowywania w temperaturze pokojowej konsumenci docenili na nowo. Natomiast są produkty, takie jak np. kefiry i maślanki, które mimo silnego prozdrowotnego trendu i przewidywań wzrostu, zanotowały w pierwszym półroczu spadki. - Oprócz czynnika pogodowego prawdopodobnie ma to związek z mniejszą ilością wizyt w sklepach. Mimo że wartość koszyka zakupowego jest obecnie większa, to sprzedaż produktów świeżych, czyli krótkotrwałych, zdecydowanie uległa zmniejszeniu – mówi Dyrektor Handlu SM Mlekpol.

- Podsumowując osiem miesięcy 2020 r. widzimy, jak bardzo różniły się one od naszych planów i założeń. Zmierzyliśmy się przede wszystkim ze zmianami w zakresie produkcji, działań marketingowych oraz wdrożeń nowych produktów. Musieliśmy wykazać się dużą elastycznością dystrybucji oraz wnikliwie przyglądać się zachodzącym na rynku zmianom i trendom konsumenckim. Potrzebujemy jeszcze czasu, aby wyciągnąć wnioski z tej sytuacji, aby zaplanować sprzedaż i produkcję w obliczu zapowiadanej II fali koronawirusa. Jedno jest pewne – popyt na produkty trwałe, zwłaszcza w technologii UHT jest wyższy niż przewidywaliśmy, a wielkość sprzedaży tych produktów poza granice Polski odnotowuje w tym roku rekordowy wzrost – mówi Małgorzata Cebelińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Cebelińska RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!