• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mlekpol: trzeba dostosować politykę sprzedaży do wzrostu kosztów

- Jeśli producenci nie dostosują polityki sprzedaży do wzrostu kosztów, wówczas mogą zmierzyć się z utratą płynności finansowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2021, 08:15
Mlekpol: trzeba dostosować politykę sprzedaży do wzrostu kosztów
Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol o wzroście kosztów w mleczarstwie

PRZECZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ: Mlekpol: Powinny powstać programy rządowe wsparcia dla mleczarstwa

- Zielony Ład, którego elementem jest strategia "Od Pola do stołu" to bardzo ambitne plany w kierunku ochrony środowiska i zatrzymania zmian klimatu. W przypadku mleczarstwa w pierwszej kolejności największe oczekiwania są wobec producentów mleka - mówi Małgorzata Cebelińska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Producenci mleka a Zielony Ład

Jak podkreśla, ograniczenie stosowania środków ochrony roślin, dobrostan i ekologiczna produkcja to bardzo kosztowne założenia programowe, na które powinny zostać przeznaczone środki, którymi nie dysponują producenci.

- Opłacalność produkcji mleka wiąże się równie ściśle z jej skalą i wydajnością, jeśli ona będzie mniejsza - co jest nieuniknione - niezbędny będzie wzrost ceny za mleko. Aby zapobiegać spirali niekorzystnych zjawisk, silnie ograniczających rodzimą produkcję mleka, powinny zostać opracowane adekwatne programy rządowe, w ramach których rolnik otrzyma rekompensatę z tytułu wzrostu kosztów wdrażania obu strategii - podkreśla dyrektor Mlekpolu.

Koszty produkcji mleka

Jak Mlekpol ocenia wzrost kosztów produkcji mleka i działalności przetwórcze? 

- Wzrost cen produktów mleczarskich to nieunikniona reakcja na sytuację finansową producentów, jak i przetwórców. Aktualnie odczuwany wzrost kosztów produkcji i przetwórstwa mleka wynika z wzrostu cen nośników energii, paliw, transportu, wynagrodzeń, materiałów pomocniczych i opakowań. Jeśli producenci nie dostosują polityki sprzedaży do wzrostu kosztów, wówczas mogą zmierzyć się z utratą płynności finansowej. Niezmiernie ważne są rozwiązania, które pozwolą na to, aby wzrost cen był jak najbardziej zrównoważony. W innym przypadku i przy braku zrozumienia oraz współpracy ze strony wszystkich operatorów handlowych, zainteresowanie produkcją mleka (wymagającą pod wieloma względami) wśród polskich rolników, będzie coraz mniejsze - dodaje Małgorzata Cebelińska.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!