Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Na początku pandemii konsumenci szukali produktów UHT. Teraz innowacji

Analizujemy potrzeby i trendy wśród konsumentów. Na początku epidemii Polacy zainteresowani byli głównie zakupem produktów o dłuższym terminie przydatności do spożycia, dlatego sprzedaż koncentrowała się na asortymencie takim jak produkty UHT, masło czy sery. Obecnie jednak wszystko wróciło do normy, a wielu konsumentów z chęcią sięga po nowości - mówi Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 24-01-2022, 13:33
Na początku pandemii konsumenci szukali produktów UHT. Teraz innowacji
Prezes Mlekpolu: Sytuacja konsumpcyjna unormowała się /fot. PTWP

Edmund Borawski, prezes Mlekpolu zaznacza, że wciąż zainteresowaniem cieszą się flagowe produkty wytwarzane przez Spółdzielnię – m.in. mleko Łaciate, które jest cenione zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Mlekpol: Współpraca z HoReCa

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Przed wybuchem pandemii COVID-19 sprzedaż do kanału HoReCa opierała się głównie o asortyment w dużych opakowaniach i produkty specjalistyczne. Niestety epidemia wpłynęła na zatrzymanie lub wyhamowanie działalności m.in. restauracji czy hoteli, co skutkowało wstrzymaniem sprzedaży produktów w tym kanale. Dlatego dostawcy obsługujący klientów w branży HoReCa zostali zmuszeni do poszukiwania nowych kierunków sprzedaży - mówi prezes Borawski. Podkreśla, że Mlekpol poradził sobie z tym wyzwaniem. - Przestoje zniwelowaliśmy wzrostem przychodów w sklepach o małej powierzchni i kanale detalicznym, odnotowując w tych obszarach wzrost sprzedaży – dodaje.

Mlelkpo a ceny masła

Prezes Mlekpolu zapytany o sytuacje na rynku masła, powiedział, że w ostatnich miesiącach obserwujemy znaczny wzrost kosztów wytworzenia produktów tłuszczowych. - Spowodowane jest to wzrostem cen surowca, opakowań i kosztów dystrybucji. Jednocześnie popyt na tłuszcz mleczny na rynkach światowych rośnie, natomiast produkcja mleka w wielu krajach się koryguje, często z powodu braku rentowności gospodarstw rolniczych. Przyczyn jest zatem wiele, jednak należy podkreślić, że przez długi czas cena masła była niska w stosunku do kosztu jego wytworzenia - uważa prezes Mlepolu.

Mlekpol: Inflacja pozostanie problemem

Jego zdaniem, w nadchodzącym roku sektor spożywczy nadal będzie mierzył się z rosnącymi kosztami produkcji, a prognozy ekonomiczne pokazują, że w najbliższym okresie trudno mówić o zahamowaniu wzrostu cen i inflacji. - Oznacza to ogromne wyzwanie dla niemal wszystkich przedsiębiorstw, w tym dla naszej Spółdzielni - mówi prezes Borawski.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!